Skip to main content

https://forum.kpn.com/mobiel-15/servers-van-kpn-abonnement-werken-slecht-niet-545359

 

Ik zit al 2 jaar met dit probleem.

Als ik vecht voor mijn rechten worden mijn berichten verwijderd en gemodereerd. 

Ik betaalde 2 jaar voor een dienst die niet werkt.

Ik wacht al 2 jaar voor een oplossing. 

Wanneer komt de oplossing?

Compensatie? Voor 2 jaar lang betalen voor een dienst waar ik niks aan had?

Koop een Fritzbox en probleem opgelost 

Waarom denk je dat een FRITZ!Box dat probleem zal verhelpen?

Stabieler dan de EPB. Tel het aantal klachttopics eens daarover, en is verfijnder in te stellen. 

Maar hoe gaat een FRITZ!Box een probleem met mobiel Internet verhelpen?


Koop een Fritzbox en probleem opgelost 

Waarom denk je dat een FRITZ!Box dat probleem zal verhelpen?

Stabieler dan de EPB. Tel het aantal klachttopics eens daarover, en is verfijnder in te stellen. 

Maar hoe gaat een FRITZ!Box een probleem met mobiel Internet verhelpen?

Niet, specsavers gevalletje. 


Hoezo moet ik tot 10 tellen het gaat over mobiel internet.. lezen is ook een vak.


Hoezo moet ik tot 10 tellen het gaat over mobiel internet.. lezen is ook een vak.

Fijn, is het nodig om mij de les proberen te lezen?

"Hè, hoe bedoel je een router? Ik heb het over mobiel internet 😉!"

BAM!

Veel beter dan een denigrerende reactie.


Pardon??? 🤨

Je kan best normaal reageren en tot 10 tellen ipv zulke reacties te plaatsen. Of niet soms?!?

Maar goed, waarom is KPN verplicht om hun firewall in hun mobiele netwerk voor jou aan te passen? Waarschijnlijk komt het omdat de IP's niet persoonlijk zijn. 

 

Vragen of je het verschil weet tussen mobiel internet en een gewone router is gewoon een normale vraag. Hoezo vind je dat niet normaal?  Ik reageer gewoon normaal door te vragen of je het verschil weet. Dat is een beleefde vraag verder. Ik snap niet waarom jij zo raar reageert.

Kpn adverteerde 2 jaar terug met unlimited en xbox gamepass. Dan ga je ervanuit dat kpn goed samenwerkt met xbox en op basis daarvan nam ik het abbonement.  Als je ergens mee adverteert moet het ook werken.

En een fritsbox? Hoop niet dat je serieus bent dat zijn de allerslechtste routers op de markt. 


denigrerende reactie? Dat doe ik niet. Jouw Interpretatie zit er gewoon volledig naast. Vroeg naar bed vanavond dan is je waarneming morgen weer scherp 😉

Weltrusten!


De APN IPv4/IPv6 kent IPv4 natting en dat is de oorzaak voor het probleem dat @Dig4tal ervaart. Om te kunnen "partychatten" zal een andere APN gekozen moeten worden waarbij geen IPv4 natting plaatsvindt en dat is de APN advancedinternet.

Dit betekent echter ook dat het aangesloten apparaat zelf verantwoordelijk is voor de beveiliging m.b.v. een firewall.


denigrerende reactie? Dat doe ik niet. Jouw Interpretatie zit er gewoon volledig naast. Vroeg naar bed vanavond dan is je waarneming morgen weer scherp 😉

Weltrusten!

Ik blijf erbij dat je manier van reageren wel wat milder kan. Imho zit je op het randje van de sfeer die je raakt. (Ook met boze PM's)

Je kent mij niet, ziet mij niet, dus hoezo die rare interpretatie? Maar goed, doe je voordeel met met mijn reactie. Het had weer een hoop overbodige reactie gescheeld. 😉

Ik hoop dat je snel wel kan partychatten. 

En overigens heb ik al 10 jaar met plezier een Fritzbox. Meningen kunnen verschillen.

 


Maar bij wie ligt dat probleem dan? Want er is blijkbaar een apn beschikbaar die gebruikt kan worden om te kunnen partychatten.
 

 


@wjb 

Klopt dat die manier het probleem omzeilt. Maar de firewall uitzetten vind ik geen optie. Als een provider met gamepass adverteert dan ga je ervanuit dat alle xbox services ook goed werken. Ik ben sterk van mening dat kpn dat moet oplossen en als ze dat niet kunnen of willen dan moet er een vorm van compensatie komen.

Btw respect voor de hoeveelheid kennis die jij hebt😉 Jij weet het verschil tussen mobiel internet en vast internet tenminste haha. Viel bijna van me stoel af eerder🤣 

 

@AriënC 

Als je wilt helpen best maar doe eerst wat research. Er zijn grote verschillen tussen mobiel internet en een vaste aansluiting 😉 en daar bedoel ik niks onbeleefds mee. Niet iedereen weet alles.


@wjb

Klopt dat die manier het probleem omzeilt. Maar de firewall uitzetten vind ik geen optie. Als een provider met gamepass adverteert dan ga je ervanuit dat alle xbox services ook goed werken. Ik ben sterk van mening dat kpn dat moet oplossen en als ze dat niet kunnen of willen dan moet er een vorm van compensatie komen.

Btw respect voor de hoeveelheid kennis die jij hebt😉 Jij weet het verschil tussen mobiel internet en vast internet tenminste haha. Viel bijna van me stoel af eerder🤣 

 

@AriënC

Als je wilt helpen best maar doe eerst wat research. Er zijn grote verschillen tussen mobiel internet en een vaste aansluiting 😉 en daar bedoel ik niks onbeleefds mee. Niet iedereen weet alles.

Ja, die weet ik ook wel, wat je zou kunnen weten. 😉 Maar goed. Fouten maken is menselijk, hé.


Maar bij wie ligt dat probleem dan? Want er is blijkbaar een apn beschikbaar die gebruikt kan worden om te kunnen partychatten.

@Dig4tal zal die APN moeten gebruiken als hij wil kunnen partychatten.

Hij wil dat echter niet omdat er geen firewall tussen Internet en zijn telefoon zit maar dat is niet anders, het apparaat zal zelf moeten zorgen voor een goed werkende firewall.


Ik neem een dienst af waarvoor ik betaal. Het is daarna aan de provider om ervoor te zorgen dat waarvoor ik betaal goed werkt. Als dat 2 jaar lang niet het geval is dan stel ik KPN in gebreke.

2 jaar wachten op een oplossing is onacceptabel.


Ik neem een dienst af waarvoor ik betaal. Het is daarna aan de provider om ervoor te zorgen dat waarvoor ik betaal goed werkt. Als dat 2 jaar lang niet het geval is dan stel ik KPN in gebreke.

2 jaar wachten op een oplossing is onacceptabel.

Je hoeft helemaal niet te wachten op.een oplossing, die heb je al.


Dat is geen oplossing voor mij. Ik heb 2 jaar betaald en de services waarvoor ik specifiek het abonnement had afgesloten niet kunnen gebruiken.

Ik zoek een oplossing voor de geleden schade. Ik ben door dit hele gebeuren geen gamer meer. Gamen is verpest door dit hele gebeuren.


Dat is geen oplossing voor mij.

Maar het is wel een oplossing om te kunnen "partychatten".

 

Ik zoek een oplossing voor de geleden schade. Ik ben door dit hele gebeuren geen gamer meer. Gamen is verpest door dit hele gebeuren.

Dan zal je een formele klacht moeten indienen maar ik ben bang dat het resultaat niet zal zijn waar jij op hoopt.


Ik ben benieuwd welke schade je bedoelt bij je hobby? Het klinkt vervelend, maar ik geef je ook weinig kans.


Maar ik partychat niet meer. Door de frustratie met kpn en een niet werkende service heb ik mijn Xbox verkocht en ben gestopt met gamen. Dus nu is er ook emotionele schade. Door KPN ben ik in een depressie beland.


Ik was door een vervelende situatie in den helder beland, ver van mijn oude woonplaats. In het appartement waar ik woon is geen vaste internet aansluiting en als gamer was ik dus aangewezen op de hotspot. Het mooie is dat de eerste paar maanden de partychat perfect werkte. Toen was er 1 dag onderhoud zonder mobiel internet toen plaatste ze die dag een nieuwe mast voor 5g! Daarna werkte partychat niet meer. Heel lullig dus. Ik had het abonnement specifiek voor die reden aangeschaft. Het niet werken ervan heeft mij in een diep gat geslingerd. Ik zit sindsdien in een depressie ik zou zo graag willen dat mijn favoriete provider het wat kan schelen wat ze de klant aandoen. Ik zit een groot deel van me leven al bij KPN. Was er 2 jaar tussenuit vanwege een leuke deal bij tele 2 maar wou perse kpn voor gamen want kpn heeft een lagere ping in games.


Dat is geen oplossing voor mij.

Maar het is wel een oplossing om te kunnen "partychatten".

 

Ik zoek een oplossing voor de geleden schade. Ik ben door dit hele gebeuren geen gamer meer. Gamen is verpest door dit hele gebeuren.

Dan zal je een formele klacht moeten indienen maar ik ben bang dat het resultaat niet zal zijn waar jij op hoopt.

Hoe dien je een formele klacht in?


Door kpn in een depressie beland. Sterkte ermee.


Dat is geen oplossing voor mij.

Maar het is wel een oplossing om te kunnen "partychatten".

 

Ik zoek een oplossing voor de geleden schade. Ik ben door dit hele gebeuren geen gamer meer. Gamen is verpest door dit hele gebeuren.

Dan zal je een formele klacht moeten indienen maar ik ben bang dat het resultaat niet zal zijn waar jij op hoopt.

Hoe dien je een formele klacht in?

Via post lijkt mij de juiste weg. Zeker niet via klantenservices.

KPN B.V.

Postbus 30000

2500 GA Den Haag. 

Zie ook: https://www.kpn.com/algemeen/over-kpn.htm

Veel sterkte en succes!


Hoe dien je een formele klacht in?

Bron


Het is al bijna 2023 ik doe al ruim 5 jaar niet meer aan post. Wat is het email adres dat ik kan gebruiken?


Die is er niet. Vermoedelijk omdat het heen en weer mailen teveel tijd kost. 

Dus klim in de tekstverwerker en schrijf je brief, als je het officieel wilt doen. Of klik op de link en vul de formuliertjes in.