Skip to main content

Shalom uit Israel, ik ben hier op vakantie, en wanneer ik gebeld wordt uit Nederland zien de telefoonnummers er allemaal uit als Amerikaanse nummers. De meeste oproepen wil ik niet opnemen ivm de kosten, maar ik wil belangrijke gesprekken niet mislopen. Enig idee wat hier aan de hand is? Volgens mij heb ik altijd gewoon de Nederlandse nummers gezien op vakantie!

ik heb het gisteren bewust getest door iemand twee keer te laten bellen. Bijzonder ook dat ik twee keer een ander amerikaans nummer zag (1x woodland, california en 1x Vancouver). En dit waren gesprekken van hetzelfde Nederlandse nummer.

 

Hoi @Lizy123 en welkom hier op ons forum!

Om heel eerlijk te zijn, heb ik in eerste instantie geen flauw idee waarom jij Amerikaanse nummers te zien krijgt wanneer iemand jou belt. Is jouw eigen nummer een 06 nummer van KPN? En is dit alleen als je vanuit Nederland wordt gebeld? Wat voor nummer krijg je te zien als iemand jou belt die zich niet in Nederland bevindt, heb je dat ook kunnen testen?


Mijn nummer is inderdaad van kpn. Ik ben gebeld vanuit nederland en ook door mijn reisgenoot die in Israel was, met zijn nederlandse nummer. Beiden gaven een Amerikaans nummer. Ik ben nu weer in Nederland dus kan het nu niet meer testen.


Even voor de duidelijkheid, die voorgaande 0 moeten we dus wegdenken, zodat we een nummer met onder andere 015-30207xx hebben?

Wat voor telefoon heb je?


Mijn nummer is inderdaad van kpn. Ik ben gebeld vanuit nederland en ook door mijn reisgenoot die in Israel was, met zijn nederlandse nummer. Beiden gaven een Amerikaans nummer. Ik ben nu weer in Nederland dus kan het nu niet meer testen.

En nu je weer in Nederland bent, krijg je geen Amerikaanse nummers meer te zien wanneer iemand jou belt?