Skip to main content

De datum van verlengen is aangebroken maar dit is binnen mijn kon nog geen optie? Ook niet via de site als ik mijn nummer invul.

Even een beetje off topic maar verlengen moet niet. Je kan je zelfs afvragen of je voordeliger uit bent als je verlengt. Als je tevreden bent doe je niets. Dan loopt het abonnement gewoon door.


Hallo @Lindas ,

Je kunt 120 dagen voor jouw einde contractdatum jouw contract verlengen. Dat is dus net een paar dagen later dan vier maanden voor jouw einde contractdatum. Grote kans dat je nu of morgen wel jouw abonnement kunt verlengen. 

Check goed of een verlenging voor jou niet ongunstig uitpakt. Bij de nieuwe abonnementen worden jouw MB's niet meer verdubbeld zoals dat vroeger met KPN Compleet wel gebeurde. Als je niet verlengt of opzegt, dan loopt jouw oude abonnement gewoon ongewijzigd door. En je kunt eventueel ook elders een nieuwe telefoon kopen als je daar aan toe bent. Dan is het gewoon een kwestie van het simkaartje overzetten. 

 


LET OP

NOTA BENE

Als je nú verlengt loopt je huidige abonnement eerst door tot de einddatum (over maand of 4) en dan pas gaat het verlengde abonnement in. Al die tijd zijn er geen wijzigingen mogelijk.

Om te voorkomen dat je in die 4 maanden bijvoorbeeld een prijsverlaging misloopt is mijn advies: verlengen als je huidige abo bijna aan het eind is of er al overheen. Dat laatste kan ook, want een abonnement loopt "eindeloos” door als je niks doet. Mijn vorige 8½ jaar….

Verder heeft verlengen eigenlijk alleen écht zin als je een nieuwe telefoon met lening moet kopen. Anders gewoon nieuwe zonder lening, tot € 300 zijn er prima toestellen te krijgen.

Een toestellening van € 250 of hoger krijgt een BKR registratie. En gebleken is al dat dat heel lastig als je tijdens de looptijd bv een hypotheek moet afsluiten.