Skip to main content

Om 00:45 kreeg ik een melding dat ik door mijn 10gb heen was. Hoé? Dit is feitelijk niet eens mogelijk. 
Ik heb enkel geappt met iemand..

Zelfs al had ik een film gekeken was ik er niet al binnen 3 kwartier doorheen. Ik mag hopen dat deze storing opgelost wordt want daar betaal ik geen onbeperkt internet voor!

Beste @kfintel,

Dat is niet zo fijn dat je tot die 10gb hem bent, heb je misschien iets per ongeluk aan gehad wat veel data zou kunnen gebruiken? 🤔 VPN? TV? 🤔 Ik probeer maar mee te denken. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij “persoonlijke opmerkingen” ook de laatste 4 cijfers van je IBAN, en evt je 06-nummer. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen ze het nakijken als ze aan jou topic toekomen. 


Hoi @kfintel . Welkom op het forum.

Ik zou het niet weten. Ik kan - vanwege privacy - ook niet zien waar het aan is opgegaan.

Wat je wel kunt doen is tegen de tijd dat de factuur er is controleren op welke tijdstippen er wat verbruikt is.  Dan kun je zelf kijken waar het verbruik aan is opgegaan.

Als je dan het idee krijgt dat er iets aan onze kant is misgegaan laat het weten. Ik moet er wel bij zeggen dat dit systeem nagenoeg waterdicht is.  Ik heb nog nooit meegemaakt dat verbruik uit het niets ontstaat. 


Ik heb ook onbeperkt internet, maar zelfs met 4k streaming krijg ik het niet voor elkaar om in 45m 10gb er door heen te jassen. (En ik ben best een zware data verbruiker, 10gb haal ik met enige regelmaat wel op een dag)

Ik heb eerder het idee dat er een sms storing was waardoor dit bericht eigelijk nog van de vorige dag is. (Dit heb ik overigens zelf nog niet meegemaakt in al die jaren KPN)

 

Kijk volgende keer gelijk even in de MijnKPN app bij "Al mijn bundels bekijken". Dan zie je wat je al verbruikt hebt.

 


Iemand van de klantenservice denkt dat het een fout is. Je kan niet in 45 min 10gb opmaken, dat is werkelijk onmogelijk. Al helemaal niet als je enkel op snapchat zit😂
Het was ook echt die dag op overigens en niet een verlaat smsje van de dag ervoor. 
Hopelijk blijft het bij die ene keer. 


Wat je telefoon doet staat los van wat jij doet op snapchat. Het kan best zijn dat er een systeem update binnengehaald wordt waar je verder niks van merkt. 

Reken verder even mee: 65Mbps download, afgerond is dat 6Mega-Byte per seconde. maal 60 sec maal 45 minuten is toch echt 16Giga-Byte

Is allemaal theoretisch, maar het kan wel, of het ook zo gegaan is, is natuurlijk de vraag. Je kunt vaak in je telefoon wel zien welke app/systeem hoeveel data heeft gebruikt.


Ik heb mijn antwoord al gehad dus reacties op dit bericht is niet meer nodig. 


En, wat was het antwoord?