Skip to main content

Beste ,

Na een aanzienlijke periode van wachten, ontving ik eindelijk de iPhone 15 Pro Max.
Helaas werkt dit toestel niet naar behoren, met een luid geluid bij gebruik dat lijkt op een vliegtuig dat opstijgt. Ik heb het toestel teruggestuurd zoals voorgeschreven, met de belofte dat ik binnen enkele werkdagen een vervangend toestel zou ontvangen.

Het is echter al anderhalve week geleden en ik zit nog steeds zonder een goede telefoon. De klantenservice geeft aan dat het vervangende toestel niet op voorraad is. Begrijp me niet verkeerd. Ik had begrip voor het wachten in de tijd nadat ik hem had besteld, maar nadat ik een defect telefoon heb ontvangen, zou ik hem binnen enkele werkdagen ontvangen. Dit wachten is buitengewoon frustrerend, en ik wil benadrukken dat ik de keuze heb gemaakt om Tele2 te verlaten in de hoop op een betere klantenservice bij KPN. 

Bovendien heb ik kosten gemaakt voor het plaatsen van een screenprotector, die er uiteraard af moest worden gehaald toen ik het toestel terugstuurde. Deze kosten zijn voor niets gemaakt.

Tele2 verlaten voor KPN vanwege de verwachting van een betere klantenservice, maar tot nu toe heb ik dat nog niet ervaren bij KPN.

Welkom op het forum van KPN @Mohamedforum 

Dit is inderdaad geen fraai begin, bij je nieuwe provider KPN.
Na lang wachten, krijg je dan eindelijk jouw iPhone 15 Pro Max in handen, maar dan heeft het exemplaar die jij ontvangen ook nog eens een vervelend defect.

Begrijpelijk dat je hem dan retour stuurt aan KPN.

Om het wat voor je te verduidelijken, zal ik het één ander aan je uit gaan leggen.

Als eerste moet het door jouw geroutineerde iPhone 15 Pro Max verwerkt worden in het magazijn van KPN, daar kan gemakkelijk een week overheen gaan, ook omdat KPN de retouren op binnenkomst verwerkt in hun systemen.

Als het goed is heb je bij de PostNL punt een track & trace code ontvangen, waarmee je jouw retourzending kunt volgen.

Vervolgens moet jouw vervangende (nieuwe) iPhone 15 Pro Max ingepakt worden, en vervolgens weer meegegeven worden aan een koerier of pakketpost.

Daarnaast is KPN, maar ook alle andere providers (waaronder Odido, voorheen T-Mobile/Tele2) afhankelijk van wat Apple uitlevert vanuit hun magazijn.
Voor sommige iPhone 15 modellen is er momenteel een wachttijd van uitleveren, die bij enkele modellen zelfs kan oplopen van 5 tot 6 weken.

Dus daarom ook mijn vraag aan jouw:

Welke kleur iPhone 15 Pro Max had je besteld? en voor hoeveel geheugen?
Dan wordt het ook duidelijk, voor welk model je hebt gekozen.

KPN, Odido (voorheen T-Mobile/Tele2) en Vodafone zien pas wat er vanuit Apple in hun magazijn wordt geleverd, zodra de zending daadwerkelijk binnen is.
Vandaar dat de levertijden kunnen wisselen, zeker de periode nadat de nieuwe iPhone 15 (Plus, Pro en Pro Max) zijn uitgebracht door Apple.

Dus dat de medewerker aan de telefoon tegen jouw had gezegd, dat je jouw nieuwe (vervangende) iPhone 15 Pro Max binnen enkele dagen kan verwachten, is wel erg voorbarig en vaak ook niet haalbaar bij een omruiling door een defect toestel.

Het heeft dus niet direct is te maken met de klantenservice, maar wat er vanuit Apple wordt geleverd aan KPN.

Ik hoop je hiermee wat meer duidelijkheid te hebben gegeven.
En dus (helaas en uitermate heel vervelend) zou je nog even geduld moeten opbrengen.

Via Mijn bestelling kun je alles volgen, inclusief de status.

 


Bedankt voor je eerdere bericht.

Ik begrijp dat er enige wachttijd is vanwege logistieke en leveringskwesties. Echter, ik wil graag verduidelijken dat de verwerking van mijn geretourneerde toestel al langer dan een week geleden is afgerond, zoals bevestigd in zowel telefoongesprekken als e-mailcommunicatie.

Het is extra frustrerend omdat ik al weken heb gewacht om mijn iPhone te ontvangen, en ik verwachtte dat het wachten voorbij zou zijn nadat ik eindelijk mijn bestelling had ontvangen. Op dit moment heb ik mijn oude telefoon niet meer, wat betekent dat ik beperkt ben tot alleen bellen.

Ik begrijp dat dit deels buiten de controle van KPN ligt vanwege levering vanuit Apple, maar ik wil benadrukken dat het voor een klant zeer ongemakkelijk en onbevredigend is om na zo'n lange wachttijd met een niet-naar behoren functionerend toestel te worden geconfronteerd en dan nog eens moeten wachten. 

 

Apple iPhone 15 Pro Max 5G 256GB, Natural Titanium


Beste @Mohamedforum 

Ik begrijp je frustratie volkomen! laat dat duidelijk zijn.
Zelf zou ik het ook zeer vervelend vinden, als het mezelf zou overkomen.
En het maakt het nog extra frustrerend (zoals jezelf al zegt), als de iPhone 15 Pro Max die je had ontvangen ook nog eens een defect heeft.

Omtrent je geroutineerde iPhone 15 Pro Max is het mij duidelijk en helder, dat deze inmiddels al volledig is verwerkt in het magazijn, wat op zich al prettig is.
Dat is je ook bevestigd aan de telefoon en via de e-mail.

Maar heb je ook een bevestiging per e-mail ontvangen, dat je zo snel mogelijk (bij nieuwe voorraad) een nieuwe iPhone 15 Pro Max in de kleur Naturel Titanium wordt toegestuurd?? ter vervanging van jouw teruggestuurde defecte iPhone 15 Pro Max??

Kun je daar ook al wat van terug vinden in mijn bestelling ?

Momenteel (aktueel op 20 oktober 2023) is er een levertijd van 4 tot 5 weken, voor de door jouw gekozen iPhone 15 Pro Max 256GB in de kleur Natural Titanium.

Dit geldt trouwens ook voor de kleuren: White Titanium en Black Titanium.
Voor de kleur Blue Titanium is de levertijd 3 tot 4 weken.

Waarmee er momenteel dus geen voorraad is van alle kleuren van de iPhone 15 Pro Max 256GB.

Ter vergelijking bij Odido (voorheen T-Mobile/Tele2) is de levertijd voor de iPhone 15 Pro Max 256GB in de kleur Naturel Titanium zelfs 6 to 8 weken!!
En ook bij de andere kleuren is de levertijd lang.

Waarmee ik wil zeggen, dat er momenteel minimale levering is vanuit Apple, en je dus een lange adem moet hebben, en veel geduld voordat je hem in huis hebt.
Ik kan het helaas niet leuker voor je maken @Mohamedforum 

En het maakt het in jouw geval ook nog eens extra zuur, omdat je ook nog eens een defect toestel toegestuurd hebt gekregen, waar KPN ook niets aan kan doen.

Wens je enorm veel geduld toe!!, maar probeer het ook een beetje naast je neer te leggen.
Uiteindelijk komt het helemaal goed.
Â