Skip to main content
Beantwoord

In afwachting van verwerking retour gestuurde iPhone 16 Pro

• January 17, 2025
  • 12 reacties
  • 130 keer bekeken

Binnen 14 dagen na ontvangst van de nieuwe IPhone 16 pro deze telefoon retour gestuurd naar KPN met retourformulier. Toestel ging namelijk een week na aankoop kapot. Bellen en iOS updates installeren ging niet. Helpdesks van Apple en KPN konden mij niet verder helpen. Ook in de KPN winkel in Utrecht kon men mij niet helpen. Op 17 december verstuurd en volgens track en trace op 19 december afgeleverd door PostNL bij de KPN. Na 19 december heb ik 3x contact gehad met de helpdesk van KPN om te informeren wanneer ik een nieuw toestel kan verwachten. De laatste keer een week geleden.  De retourzending is echter niet in het systeem terug te vinden. Er is 3x maal een melding gemaakt van de ‘zoekgeraakte telefoon‘. Er is mij ook driemaal toegezegd dat ik teruggebeld zou worden. Nooit ben ik teruggebeld! Inmiddels ben ik het behoorlijk zat. Ik heb eind november een telefoon gekocht van ruim €1000,- en nu heb ik niets! Het wordt tijd dat de KPN echt actie onderneemt en met een oplossing komt!

Beste antwoord door Alexandra van KPN

@Krille Goedemorgen Chris, ik heb navraag gedaan en heb ervoor kunnen zorgen dat de annulering een zetje gekregen heeft: oftewel, die is nu klaar. Als het goed is heb je een bevestiging ontvangen via e-mail. Dat betekent ook dat je de terugbetaling gauw krijgt, meestal binnen uiterlijk 10 werkdagen. Dat stukje kan ik niet sneller laten gebeuren, maar weet dat het eraan komt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom in de KPN community ​@Krille.

Wat rot dat je nieuwe toestel niet goed bleek te werken en dat je daarnaast nog niks over je retourzending hebt gehoord. Dat is niet de bedoeling. Ik lees dat je wel een track en trace hebt van de verzending, dat is fijn. Heb je intussen nog iets gehoord over de meldingen die voor je aangemaakt zijn? En heb je ook het verzendbewijsje nog? 

Als je verder nog niets gehoord hebt, laat het dan even hier weten, dan ga ik op onderzoek uit naar wat de status nu is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 20, 2025

Inmiddels heb ik gehoord dat er afgelopen dinsdag een onderzoek is gestart. Daarover word ik hopelijk deze week geïnformeerd. Het verzendbewijs heb ik nog. Zal ik een foto hiervan opsturen?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ah, fijn dat je iets meer nieuws gekregen hebt ​@Krille! Ik hoop dat het nu gauw opgelost is. En nee hoor, het is vooral belangrijk dat je het verzendbewijs nog hebt. 

Mocht je later toch vragen hebben of als dingen niet duidelijk zijn, laat het dan gerust weten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 27, 2025

Inmiddels is het morgen twee weken geleden dat het onderzoek gestart is. Tot op heden niets gehoord. Begin me grote zorgen te maken. En vertrouwen in KPN is volledig verdwenen. Lijkt wel op de toeslagen affaire!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hmm, dat is niet de bedoeling ​@Krille. Intussen al meer nieuws gekregen? Zo niet, vul je dan je profiel zo volledig mogelijk in, inclusief je adresgegevens, mobiele nummer en klantnummer? Dan ga ik op onderzoek uit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2025

Geen reactie tot nu toe. Profielgegevens heb ik aangevuld.

Groeten Chris 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Krille Top, dankjewel Chris! Ik doe navraag en ik hoop binnen een paar dagen meer te weten, ik hou je op de hoogte.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2025

Bedankt! Ik ben erg benieuwd 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Krille Goedemorgen Chris, ik heb navraag gedaan en heb ervoor kunnen zorgen dat de annulering een zetje gekregen heeft: oftewel, die is nu klaar. Als het goed is heb je een bevestiging ontvangen via e-mail. Dat betekent ook dat je de terugbetaling gauw krijgt, meestal binnen uiterlijk 10 werkdagen. Dat stukje kan ik niet sneller laten gebeuren, maar weet dat het eraan komt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 30, 2025

Bedoel je dat het aankoopbedrag tergestort wordt? Op zich heel mooi, maar op het retourformulier had ik aangegeven dat ik een nieuw toestel wil. Maar laten we het niet te gecompliceerd maken. Als het bedrag teruggestort wordt ben ík allang tevreden. Ik kan dan later nog een toestel te kopen. In ieder geval mooi dat je dit bereikt hebt. Bedankt!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Krille Graag gedaan. Dit is de snelste oplossing: als het goed is heb je ook al een tussentijdse factuur ontvangen over het aankoopbedrag dat je terugkrijgt. Dan kan je hiermee een nieuwe bestelling plaatsen met het gewenste toestel. Kom je eruit met de nieuwe bestelling?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2025

Gaat lukken. Bedankt!