Skip to main content

Hey,

een paar weken terug ben ik naar dubai geweest. Toen het vliegtuig was geland had ik al 3 berichten ontvangen. Welkom buiten de eu, vervolgens u heeft 80% van uw bundel gebruikt en vervolgens u heeft 100% verbruikt. Dit allemaal binnen 1 minuut. Toen ik nog niet eens geland was. Heel frappant. Ik heb op het vliegveld een simkaartje gehad en geen enkele keer mijn 4g gebruikt. Nu kreeg ik een dikke rekening en op geen enkele manier contact met kpn!!

wat moet ik doen

Wat je moet doen @Rebecca2108 ?
Roaming uitzetten voordat je het vliegtuig in stapt.
En contact kun je altijd krijgen met de KPN.
Vanuit het buitenland is dat +316 1200 1200
En vanuit Nederland 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Gesloten op zon- en feestdagen


Mijn tip, sms BESCHERMING AAN naar 1266.
Op deze manier kan je geen extra kosten krijgen.

Internetten, bellen en sms'en buiten de EU, overal ter wereld | KPN

 


Nu kreeg ik een dikke rekening en op geen enkele manier contact met kpn!!

Klopt het dat er €60,50 aan data roaming kosten in rekening gebracht zijn?

Dat smsje "BESCHERMING AAN" naar 1266 is één van de best bewaarde "geheimen" van KPN, ik zou willen dat KPN het bestaan van dat smsje van de daken schreeuwt en haar abonnees daar meermaals en pro-actief van op de hoogte brengt.

Waarom stuurt KPN niet simpelweg een smsje naar al haar abonnees met een korte uitleg over dat "BESCHERMING AAN" smsje?


Ja dat klopt, alleen ik heb geen enkele keer mijn 4G of wat dan ook aangehad want toen ik geland was had ik al die berichtjes al gehad en ik heb toen ook gelijk mijn simkaart eruit gehaald. Vind het echt te absurd voor woorden dat je dan een rekening krijgt voor ‘niks’ oplichterij gewoon


Ja dat klopt, alleen ik heb geen enkele keer mijn 4G of wat dan ook aangehad want toen ik geland was had ik al die berichtjes al gehad en ik heb toen ook gelijk mijn simkaart eruit gehaald. Vind het echt te absurd voor woorden dat je dan een rekening krijgt voor ‘niks’ oplichterij gewoon

Die €60,50 is al weg bij 24MB aan data en dat gebeurt natuurlijk in de eerste seconden nadat jij jouw telefoon uit vliegtuigmodus gehaald had. Als op dat moment data-roaming nog aan stond (wat bij vrijwel iedereen zo zal zijn) dan ben je binnen luttele seconden dus al de sjaak. Helaas ben jij absoluut niet de eerste die hier slachtoffer van is geworden en ik ben bang dat er nog vele zullen volgen.

Ik ben het volledig met je eens dat die kosten absurd zijn en eenvoudig voorkomen hadden kunnen worden als

1) Een abonnement bij levering standaard voorzien is van "BESCHERMING AAN".

2) KPN frequent en pro-actief de abonnee attendeert op het feit dat je buiten de EU tegen hoge kosten aan kunt lopen en je dat kunt vermijden door "BESCHERMING AAN" naar 1266 te sms'en.