Skip to main content
Antwoord

In mijn ogen onterecht kosten gemaakt buiten de EU tijdens een vakantie op Corfu

• September 26, 2025
  • 6 reacties
  • 97 keer bekeken

Bij mijn vakantie op Corfu (Grieks Eiland) kreeg ik plotseling een SMS dat ik buiten de EU ben geweest en werd op de komende factuur 55,00 euro afgeschreven.  Na wat heen en weer gebel met de klantenservice kreeg ik nul op mijn request wat creditering betreft.  Ik moet dus gewoon betalen ondanks het feit dat ik helemaal niet buiten de EU ben geweest.  Beste KPN, zorg er dan voor dat ik vooraf al een SMS krijg en zet de verbinding met een zendmast buiten de EU , in dit geval waarschijnlijk Albanië,niet pas stop NADAT IK 55 euro heb verbruikt. Na 23 jaar trouwe klant te zijn geweest heb ik nu mijn abbo bij KPN opgezegd.  

Beste antwoord door Joep1965

Kpn heeft geen netwerk op Corfu eigenlijk nergens buiten Nederland. Je bent te gast op het plaatselijke netwerk. Blijkbaar heeft jouw telefoon contact gemaakt met een provider buiten de eu. Als de zendmast in Albanië net iets sterker is pakt jouw telefoon het sterkste signaal. In de grenslanden is het heel belangrijk om handmatig het netwerk te kiezen en vast te zetten. In de media is daar deze zomer best veel aandacht aan besteed en ik meen me te herinneren dat kpn dat ook in een verstuurde nieuwsbrief heeft gezet. Dit geld bijvoorbeeld ook voor de maritieme netwerken. Het kan je zelf overkomen tijdens een strandwandeling op de waddeneilanden. Je mobiel kan dan verbinding maken met een maritiem netwerk. Helaas blijft het heel goed opletten. Daarom mij advies. Sms BESCHERMING AAN naar 1266. Doe het nu meteen!!

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 26, 2025

Je had jezelf kunnen beschermen tegen dit soort kosten door BESCHERMING AAN te sms'en naar 1266. Maar je hebt het niet gedaan. Waarom niet?  Let goed op bij je nieuwe provider want dit gebeurt vaker.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 26, 2025

Beste Joep, ik heb van te voren de check gedaan of Griekenland en Corfu veilig was om te internetten.  En ja hoor, U kunt met een gerust hart gebruik maken van uw internet bundel. Aan mijn hoela. Mag fijn €55,00 extra aftikken. KPN heeft het netwerk op Corfu dus niet op orde aangezien je telefoon dus verbinding maakt met een zendmast in Albanië en je geen waarschuwing vooraf krijgt.  

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 26, 2025

Kpn heeft geen netwerk op Corfu eigenlijk nergens buiten Nederland. Je bent te gast op het plaatselijke netwerk. Blijkbaar heeft jouw telefoon contact gemaakt met een provider buiten de eu. Als de zendmast in Albanië net iets sterker is pakt jouw telefoon het sterkste signaal. In de grenslanden is het heel belangrijk om handmatig het netwerk te kiezen en vast te zetten. In de media is daar deze zomer best veel aandacht aan besteed en ik meen me te herinneren dat kpn dat ook in een verstuurde nieuwsbrief heeft gezet. Dit geld bijvoorbeeld ook voor de maritieme netwerken. Het kan je zelf overkomen tijdens een strandwandeling op de waddeneilanden. Je mobiel kan dan verbinding maken met een maritiem netwerk. Helaas blijft het heel goed opletten. Daarom mij advies. Sms BESCHERMING AAN naar 1266. Doe het nu meteen!!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 26, 2025

Als ik nu BESCHERMING AAN Sms naar 1266 ben ik inderdaad bescherm tegen verbinding maken met een zendmast buiten de EU. Wist je dan dat je dit wekelijks moet SMS’n.  Dat werd me tenminste door een medewerker van de klantenservice medegedeeld.  Slaat toch nergens op. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 26, 2025

Als ik nu BESCHERMING AAN Sms naar 1266 ben ik inderdaad bescherm tegen verbinding maken met een zendmast buiten de EU. Wist je dan dat je dit wekelijks moet SMS’n.  Dat werd me tenminste door een medewerker van de klantenservice medegedeeld.  Slaat toch nergens op. 

Beste ​@Raptortommy dan heeft die KPN medewerker het gewoon fout, je hoeft het maar 1x in te stellen en blijft actief tot je het zelf weer ongedaan maakt.

Is ook handig op het strand in NL, kan je toestel ook geen verbinding maken met marine-netwerken.

Bij twijfel je toestel op handmatig provider zoeken in stellen, dan word je nooit automatisch met een ongewenst netwerk verbonden.

• September 26, 2025

Zie dit :

Psja . . .