Skip to main content

Helaas in phising app getrapt. Rekening geplunderd. Wat nu te doen om mijn mobiel te beveiligen? Wie heeft tips?

Hi, welkom hier. 

Wat ontzettend naar dat dit jou is overkomen. Mag ik vragen hoe het precies is gegaan en via welke app? 

Je hebt meerder beveiligingsprogramma's voor je mobiele telefoon, echter is dit ook niet 100% aangezien deze praktijken vrij snel worden ververst en heel geraffineerd zijn. 

De belangrijkste regel is om nergens zomaar je betaalgegevens in te voeren. kijk ook altijd goed naar het adres van de website mocht je dit alsnog zelf doen. Zo vraagt geen enkele grote instantie of bank dit via e-mail, sms op app. 


Hallo,

Dank voor je reactie. Ja...echt vervelend. Maar ja...weer een les geleerd helaas. Het is gegaan via Whatsapp op mijn mobiel. Kreeg een link en moest mijn mijn bank kiezen. Werd doorgestuurd en verder mijn gegevens ingevuld om mijn rekening zogenaamd te verifiëren. Er werd € 0,01 afgeschreven. 
Ik heb mijn mobiel nu beveiligd met de verificatie in 2 stappen. Maar ik vroeg me af of dat genoeg is.
Eigenlijk weet ik heel goed dat ik niet op die link had moeten klikken en een stemmetje in mn hoofd was al bezig mij te waarschuwen. Maar ik was er ff niet helemaal bij en wilde het afhandelen, zodat ik pakketje kon versturen. Voel me gewoon echt dom!!! Ben meer boos op mezelf. 
Maar laat maar weten of ik nog iets qua beveiliging kan/moet doen.
Hartelijk dank alvast.


Ik snap je volledig, ontzettend balen ook. Zover ik weet kun je je niet beveiligen tegen dit soort praktijken, in het meest gunstige geval krijg je een melding dat de site die je bezoekt onveilig is. Maar lang niet altijd omdat die links om de haverklap veranderen. 

Nogmaals, volg nooit links via Whatsapp. Er is geen enkele bank of instantie die jou op die manier aanspreekt. 


Oke...dank je wel.

Fijne dagen!

Â