Skip to main content
Antwoord

In verband met emigratie abonnement stopzetten en nummer behouden als prepaid

• September 19, 2025
  • 3 reacties
  • 63 keer bekeken

Ik ben kortgeleden geëmigreerd naar het buitenland en had netjes mijn abonnement opgezegd met het emigratie formulier. In het formulier had ik graag aan willen geven dat ik het mijn Nederlandse nummer wil behouden maar die optie is er niet ook al wordt dat wel op de website benoemt (dit is overigens door meerdere mensen op de forum aangegeven). 

Ik heb uiteindelijk contact opgenomen met de klantenservice om dit alsnog te regelen. Zij vertelden mij dat eerst mijn huidige opzegging geannuleerd moest worden. Zodra dat geregeld en bevestigd was, kon ik opnieuw bellen om mijn nummer om te zetten naar een prepaid abonnement. De volgende ochtend heb ik teruggebeld om het nummer over te zetten zoals geadviseerd, en werd er aangegeven dat ik dit alleen online kon doen en niet telefonisch, wat ik erg verwarrend vond aangezien de dag daarvoor iets anders werd aangegeven.

Ik vind deze procedure enorm onduidelijk en weet even niet zo goed hoe ik verder moet om dit te kunnen regelen.Ā 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@A. Steller, welkom bij onze community en goed dat je deze vraag hier stelt.Ā 

Het klopt inderdaad dat het mogelijk is om je abonnement om te zetten naar prepaid. Zou ik van jou mogen weten wat de einddatum van je contract is? Dit kun je zien in Mijn KPN. Als deze datum in het verleden is dat kun je simpelweg het abonnement opzeggen zonder het bewijs van emigratie op te sturen. Dan hoef je alleen telefonisch aan te geven dat je op wilt zeggen. Dit kan via nummer 0031 6 1200 1200.Ā 

Ā 

3 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 21, 2025

Hi ​@A. Steller, welkom bij onze community en goed dat je deze vraag hier stelt.Ā 

Het klopt inderdaad dat het mogelijk is om je abonnement om te zetten naar prepaid. Zou ik van jou mogen weten wat de einddatum van je contract is? Dit kun je zien in Mijn KPN. Als deze datum in het verleden is dat kun je simpelweg het abonnement opzeggen zonder het bewijs van emigratie op te sturen. Dan hoef je alleen telefonisch aan te geven dat je op wilt zeggen. Dit kan via nummer 0031 6 1200 1200.Ā 

Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 21, 2025

Dat is bij mij het geval, ja. Had vrijdag opnieuw gebeld naar klantenservice. Toen is er telefonisch gezegd dat mijn abonnement overgezet zou worden naar prepaid en dat ik een bevestigingsmail zou krijgen maar ik heb die nog steeds niet binnen. Hoelang kan dat duren voordat ikĀ die mail binnenkrijg?Ā 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 22, 2025

Dat is goed om te lezen. Ik zie dat dit definitief op 20 oktober rond zal zijn. Daar hoef je dus niets meer voor te doen.Ā