Skip to main content
Beantwoord

Incasso en preventel ingezet door KPN

• April 27, 2026
  • 11 reacties
  • 130 keer bekeken

Maanden al bezig met een factuur nu hebben due mensen bij kpn de incasso erop gezet en mij aangemeld bij preventel.

ik had een mobiel abonnement aangevraagd dag erop gebeld door kon kon niet doorgaan te vroeg voor nummerbehoud dus abo geannuleerd.

daarna krijg ik dus een incasso van een abonnement wat er nooit is geweest. Gebeld en op advies van de betreffende medewerker bedrag gestorneerd en alles zou geregeld worden. Welen later een brief dat ik moest betalen weer gebeld. Niet van aantrekken ik ga rdgelen dat het inorde komt. Nu weer een brief dat het nu naar de incasso was en aangemeld bij preventel als wanbetaler.

welke persoon bij kpn kan mijn nog wel helpen wat nu gaat het wel heel ver. 

Admin: taalgebruik aangepast op basis van onze huisregels

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@OlofG 

Het betaalsysteem van KPN verloopt voor het grootste deel geautomatiseerd, daar komt geen mensenhand meer aan te pas.
Als je een automatische incasso storneert, dan ziet het systeem dat als onbetaalde factuur en start dan automatisch met het incasso traject, met de daarbij de verstuurde herinneringen, aanmaningen, ect.

De factuur van jouw inmiddels geannuleerde mobiele abonnement was al opgemaakt voordat je het ging annuleren, hierdoor kon het systeem de annulering niet meer meenemen.

Het aanmelden bij Preventel gebeurd eveneens geautomatiseerd, en gebeurd dus niet door een medewerker van KPN.
Zodra alles is voldaan of is recht getrokken, zal deze melding bij Preventel weer verdwijnen, dus het is maar een tijdelijke registratie.

Omdat je er met de klantenservice niet uit kunt komen, adviseer ik je om een officiële klacht in te dienen, zodat de afdeling klantrelaties & klachten jouw probleem kan verhelpen.
Hiervoor is een online klachtenformulier, die je hiervoor kunt gebruiken, tik daarvoor op de volgende link en je komt direct uit bij het klachtenformulier.

Hopelijk wordt het snel voor je opgelost!

11 reacties

Forum|alt.badge.img+16
  • April 27, 2026

Als je al met zulke taal begint zal niemand je in het beginsel willen helpen. Succes! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 27, 2026

Zulke taal? wat dacht je van de manier hoe kpn met klanten omgaat al uren mee aan de telefoon gezeten met dat zooitje ongeregeld iedereen regelt het en dan een incasso en preventel schoften zijn het. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@OlofG 

Het betaalsysteem van KPN verloopt voor het grootste deel geautomatiseerd, daar komt geen mensenhand meer aan te pas.
Als je een automatische incasso storneert, dan ziet het systeem dat als onbetaalde factuur en start dan automatisch met het incasso traject, met de daarbij de verstuurde herinneringen, aanmaningen, ect.

De factuur van jouw inmiddels geannuleerde mobiele abonnement was al opgemaakt voordat je het ging annuleren, hierdoor kon het systeem de annulering niet meer meenemen.

Het aanmelden bij Preventel gebeurd eveneens geautomatiseerd, en gebeurd dus niet door een medewerker van KPN.
Zodra alles is voldaan of is recht getrokken, zal deze melding bij Preventel weer verdwijnen, dus het is maar een tijdelijke registratie.

Omdat je er met de klantenservice niet uit kunt komen, adviseer ik je om een officiële klacht in te dienen, zodat de afdeling klantrelaties & klachten jouw probleem kan verhelpen.
Hiervoor is een online klachtenformulier, die je hiervoor kunt gebruiken, tik daarvoor op de volgende link en je komt direct uit bij het klachtenformulier.

Hopelijk wordt het snel voor je opgelost!

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 27, 2026

Deze is daar al weg gelegd daar een kpn medewerker deze zouden 6 weken geleden al contact opnemen maar uiteraard niets gehoord. Ik wacht nu verder maar af vind het zonde tijd om nu weer een uur aan te lijn te moeten hangen voor niets. Misschien beter de deurwaarder maar afwachten misschien snappen die mensen het wel ik weet het ook niet meer

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 27, 2026

Nog iets ik heb het abonnement afgesloten op 4-2 KPN heeft het zelf opgezegd op 5-2 ivm portering die niet lukte

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@OlofG 

Het is natuurlijk helemaal aan jezelf, welke weg je wilt bewandelen, maar ik adviseer je tech echt om het online klachtenformulier in te vullen en te versturen.

Je had allang antwoord vanuit de afdeling klantrelaties & klachten moeten hebben ontvangen, nadat een medewerker ruim 6 weken geleden een klacht had aangemaakt namens jouw.
Het kan zijn dat die klacht nooit goed is verzonden, door wat voor reden dan ook, dan is het ook logisch dat je niets hoort vanuit de afdeling klantrelaties & klachten.

Ik zou nu niet gaan zitten wachten op een eventuele deurwaarder, want die komt pas in beeld nadat een incassobureau het al heeft geprobeerd het bij jouw te incasseren, met alle extra incassokosten daarbij.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 27, 2026

Ben hier al zoveel tijd mee verloren ik wacht het af. Kosten zijn voor kpn dus ze kijken maar ik heb mijn uiterste best gedaan dacht ik. Steeds weer in de wacht van het kastje naar de muur.

• April 27, 2026

Documenteer en bewaar alles om te laten zien aan de kantonrechter, eerder komt een deurwaarder niet.

Forum|alt.badge.img+16
  • April 27, 2026

Zulke taal? wat dacht je van de manier hoe kpn met klanten omgaat al uren mee aan de telefoon gezeten met dat zooitje ongeregeld iedereen regelt het en dan een incasso en preventel schoften zijn het. 

Om meteen met schelden te beginnen zal je niemand bereid vinden met je mee te denken. Als je je gewoon op een normale manier kan uiten zal men ten aller tijde met je willen meekijken/denken. Maar op deze toon ga je nergens bereidheid vinden. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Documenteer en bewaar alles om te laten zien aan de kantonrechter, eerder komt een deurwaarder niet.

Jij maakt het wel heel erg ​@KeesYagi 
De kans dat het überhaupt bij de rechter gaat komen, is erg klein, aangezien er een heel traject aan vooraf gaat.

• Eerst het incassotraject bij KPN zelf.
  • KPN geeft het openstaande bedrag over aan een incassobureau, als betaling uitblijft.
  • Openstaand bedrag wordt verhoogd met wettelijke incassokosten door het incassobureau.
  • Incassobureau zal er alles aan doen, om samen met de debiteur tot een betaling te komen voor het openstaand bedrag, eventueel in de vorm van een betalingsregeling.
  • Pas als het incassobureau het niet lukt om te incasseren, wordt het overgedragen aan een deurwaarder, maar dan ben je al maanden verder.
  • Alleen de deurwaarder bepaald of het uiteindelijk bij een rechter terecht komt, want deze kans ook nog kiezen voor beslaglegging of het inhouden van loon/uitkering.

• April 27, 2026

Als je het niet eens bent met een vordering dan moet je ‘m betwisten en die correspondentie bewaren.
Dan zal een kantonrechter dat moeten beoordelen.
Maar daar moet je niet te veel bij voorstellen, een paar tellen per geval.
De telecom clubs komen daar regelmatig langs, de zittingen zijn openbaar, ga maar eens kieken.

Jij maakt het wel heel erg ​@KeesYagi 

Want ? / Laat maar.
Het fijne weet er gelukkig ook niet van.

Heb je dat punten lijstje ergens vandaan, waar ?