Skip to main content

Na  ruim een week onderweg in Frankrijk (Elzas) was opeens het internet van mijn telefoon verdwenen. Heel vervelend want al mijn betaalkaarten staan erop en heb geen fysieke meegenomen. Mobiele data en roaming staan aan.

Dat is natuurlijk niet handig om op 1 paard te wedden, als alternatief moet je contant geld hebben of op kunnen nemen, een les voor de volgende keer.

 


@N.N. een heel nuttig antwoord. Daar heb je echt wat aan 😩

@Hansjezonder heb je al eens je mobiel uitgezet en dan weer aan. Mocht dat niet helpen bel met de KPN klantenservice Buitenland: +31 6 1200 1200


@Hansjezonder heb je ook al geprobeerd om bij mobiele data ipv 5G te selecteren dit om te zetten naar 4G in je mobiel. 


@N.N. Inderdaad dank voor de steun en wijze raad, daar kom je verder mee! ik heb al jaren geen contant geld meer bij me en nooit problemen, ook niet in het buitenland. Heb natuurlijk wel een VISA bij me maar daar kun je niet overal mee betalen. 
@Hoopvol dank voor zover. Zet het apparaat altijd uit als ik hem niet gebruik en dat is veel meer dan wel, ben gelukkig niet verslaafd aan dat ding 😊. Zal morgen de KPN proberen te bellen, voorlopig lukt het nog niet met jouw nummer: “oproep mislukt”. 
ik ben een behoorlijke nitwit dus geen idee wat ik aan moet met 4 of 5G of hoe ik dat zou moeten veranderen. 


Hoi @Hansjezonder 

Het kan natuurlijk ook gewoon zijn, dat het bereik van de Franse mobiele netwerken in dat deel van de Elzas beperkt tot niet aanwezig is, omdat er in dat gebied weinig zendmasten zijn geplaatst.
We zijn in dat op zich best wel verwend in Nederland, met onze goede mobiele netwerken waarvan KPN de beste van de wereld heeft, maar dat geldt langer na niet in alle landen van Europa.

Wat je nog zou kunnen doen, is om in het menu van je smartphone handmatig te zoeken naar beschikbare netwerken op de locatie waar je bent.
Deze optie vindt in het menu bij Mobiele Netwerken of Netwerkinstellingen.

SFR en Orange (mobiele netwerken in Frankrijk) hebben de beste dekkingsgraad in Frankrijk, zowel op het 4G als op 5G netwerk.

Maar helaas, is het in een groot land zoals Frankrijk met veel heuvels en ook bergen niet mogelijk om overal een goede dekking te realiseren, en zitten er nog de nodige witte vlekken (waar geen tot slecht bereik is) in hun dekkingskaarten, al worden dat er wel gelukkig steeds minder, dus de Franse providers werken er wel aan.

En daarnaast kan het ook nog komen door werkzaamheden of een storing aan het mobiele netwerk waar jij nu als Nederlander te gast op bent.
Veel vakantiegangers houden daar geen rekening mee, dat dit ook nog kan gebeuren op de locatie waar ze zijn.


Gelukkig kun je net een Visa card wel contant geld opnemen @Hansjezonder 


@Michel.uit.Arnhem hij deed het ineens afgelopen maandag middag niet meer, ‘s morgens nog wel. Ben nu terug in ons koude, natte kikkerlandje en hij doet het nog steeds niet. Er is dus iets bijzonders aan de hand. Ga maandag de KPN belagen 😡


@Michel.uit.Arnhem hij deed het ineens afgelopen maandag middag niet meer, ‘s morgens nog wel. Ben nu terug in ons koude, natte kikkerlandje en hij doet het nog steeds niet. Er is dus iets bijzonders aan de hand. Ga maandag de KPN belagen 😡

Hoi @Hansjezonder 

Ik weet niet precies waar jij woonachtig bent in Nederland, maar in de Regio Arnhem is het al enkele dagen achtereen goed en prachtig weer, zonder dat er een druppel is gevallen.

Maar goed, als je weer terug bent in Nederland is het altijd raadzaam om je smartphone volledig uit te zetten, en na enkele minuten weer aan.
Hierdoor kan de simkaart zich weer goed aanmelden op het thuisnetwerk van KPN, en zou je alles weer moeten kunnen doen.

Veel mensen vergeten dat als ze de grens zijn overgegaan, terwijl het wel van belang is om dat een keer te doen, omdat een simkaart nog wel eens wil blijven hangen op het roaming netwerk, en je daardoor geen bereik hebt.

Laat even weten, of dit het probleem heeft verholpen.
Anders zou je ook nog eens de netwerkinstellingen in je smartphone een keer kunnen resetten.

 


Wat gek dat het terug in Nederland ook niet werkte @Hansjezonder 😕

Ik sluit me wel aan bij de tip van Michel, het toestel even uit en weer aan zetten zou er voor kunnen zorgen dat je simkaart zich weer goed op het KPN netwerk registreert!

Mocht het nog niet werken, dan kan je (via een andere telefoon) met ons gratis klantenservicenummer 0800 - 0402 bellen, dan kunnen mijn telefonische collega's je hier verder mee helpen!


@Michel.uit.Arnhem 

@Maja van KPN 

Intussen weer bereik. ik kon de telefoon niet uitzetten op vakantie want ik had de pincode niet bij de hand, was ik helemaal van de regen in de drup geraakt. Ook weer een leermomentje. Uiteindelijk deed de telefoon het weer, niet na uitzetten, maar door de vliegtuigmodus en de mobiele data een keer aan en uit te zetten 😶. Geen idee wat het verband is maar hij deed het weer.

Dank in ieder geval voor de reacties


Ah kijk aan, goed nieuws @Hansjezonder!

Dat het weer werkt nadat je wat dingen hebt geprobeerd met de netwerkinstellingen, lijkt er toch wel op te wijzen dat daar iets niet helemaal goed heeft gezeten.

Mocht je hier in de toekomst ooit weer mee te maken krijgen, dan weet je dus dat je hiermee kunt beginnen om te proberen het probleem op te lossen 😊


Hoi @Hansjezonder 

Ik sluit mij aan bij de woorden van moderator @Maja van KPN .
Fijn dat alles weer werkt!


Reageer