Skip to main content

Beste,

Zojuist geland op Istanbul, en wegens problemen niet door kunnen vliegen. Dus dingen mogen regelen voor de nacht. Had de wifi aanstaan, dus leek mij geen probleem. Tot ik ineens een sms kreeg met u heeft 60,50!!! aan data in het buitenland gebruikt. Waarom staat daar sowieso al een hoge maximum op???

U begrijpt dat ik het daar niet mee eens ben. Gezien ik wifi gewoon aan had staan.

Daarnaast zegt hij: 5mb verbruikt... En gisteravond ook nog 4mb... Maar 9*2,50 per mb is ook nog geen 60,-.

Dus iets klopt er niet.

 

Ik vind dit geen leuk begin van de vakantie en Kan nu ook lastig dingen regelen/bellen.  Als het meezit zit ik Morgen in Soedan waar de verbinding Al helemaal slecht is.

Daarom hoor ik graag van u.

Klantnummer: (...)

 

Mvg Michiel Roos

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Welkom @Michiel-r 

Lees dit topic even door,zelfde situatie zie https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/kosten-buiten-de-bundel-in-het-buitenland-489452

 

Wil je er zeker van zijn dat je mobiele telefoon geen data verbruikt, schakel dan voor vertrek je ‘mobiele data gegevens’ uit

 

Toch een fijne vakantie nog 🌞

 


Ja inderdaad, exact dat. Maar daar heb ik total niet voor gekozen. Sterker nog, dat is de reden dat ik een aparte Sim heb met enkel 1gb aan data en verder beltegoed heb. Zodat ik niet aan dit soort dingen mee doe.

Dus was die maximering van 60!!!!!! Euro vandaan komt is mij Dan Al helemaal de vraag. Want die mag gerust op 0 gezet worden.

Enfin, hoe dit op te lossen? Want u begrijpt hoe ik mij nu voel en dat ik hier zelf totaal niet voor gekozen heb...


Beste @Michiel-r, welkom! Wat balen dit, zeg! Op het moment dat de wifi wegvalt of niet zo goed is, schakelen smartphones in de meeste gevallen zelf over naar mobiel internet. Je kunt dit inderdaad voorkomen door mobiel internet of roaming uit te schakelen.

 

We hebben het maximum van 60,50 euro altijd aanstaan. Dit kan je niet naar 0 zetten, behalve als je roaming echt laat blokkeren door ons. Dan kan je dus, ook met bundels, geen gebruik maken van mobiel internet in het buitenland. als dat een optie is, laat het dan gerust weten. Wil je je forumprofiel in dat geval aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? 

 

Op dit moment kan je alleen nog maar gebruik maken van je mobiele internet als je inderdaad een bundel koopt. Je kunt dat doen via MijnKPN of Sms OVERIG 25 AAN naar 1266 voor 14,99 euro of Sms OVERIG 100 AAN naar 1266 voor 54,99 euro.Â