Skip to main content

Goedenavond, 

van tijd tot tijd krijgen wij wel eens een sms dat KPN aan het netwerk werkt waardoor er tijdelijk minder goede ontvangst is. 
 

Dit was op 30 juni het geval. Echter sinds die tijd is de ontvangst in de wijk waar ik woon (Amsterdam nieuw west) gedaald van volledige ontvangst naar 1-2 streepjes. 
 

Dit kan misschien gebeuren in een hutje op de heide, maar niet in een grote stad. Temeer daar de ontvangst altijd volledig was. 
 

Is hier iets bekend over? Kan er iets aan gedaan worden? 
 

Groet, 

 

Marcel

Ha Marcel, vreemd! Goed dat je het meldt. Ik zie op jouw adres meerdere 06-nummers van KPN. Jullie ervaren dit op alle nummers? En merk je ook daadwerkelijk dat het niet goed gaat, bijvoorbeeld dat gesprekken wegvallen of dat je niet bereikbaar bent o.i.d.? En ervaar je deze problemen alleen maar binnenshuis of ook als je in de tuin of voor het huis op straat staat?

 

Je kunt met een flink aantal toestellen ook gebruik maken van bellen via Wifi trouwens. Als bellen via 4G ingeschakeld staat in jouw toestel, dan kan je ook bellen via Wifi inschakelen. Wellicht is dat sowieso een goede oplossing voor jullie. 


Dag Marcia,

Klopt, we hebben meerdere KPN nummers thuis en allen ervaren dit. Er is er één die Vodafone heeft en die heeft geen problemen. We hebben bellen over WiFi geprobeerd, maar dan lijkt het wel of ie soms gaat switchen. Ineens val je dan weg en als je “terugkomt” zeg maar, klink je krakerig en blikkerig en “in fragmenten”. Het is voornamelijk binnenshuis, hoewel ook in de tuin het bereik (in de nabijheid van het huis) zwak is. Op straat (voorkant) is het beter. Zoals ik al aangaf is het vreemd, want het mobiel bereik was altijd goed (4 streepjes). 

Ik hoop dat deze uitleg helpt. 
 

Groet, Marcel
 


Met deze uitleg zou ik graag een ticket voor onze technische dienst aan willen maken. Zij nemen dan binnen enkele werkdagen contact met je op. Op welk telefoonnummer kan dat? Zou je die in je profiel onder de ‘persoonlijke opmerkingen’ willen plaatsen? 


Dat is prima. Zal mijn telefoonnummer daar vermelden. Dank alvast voor je hulp!👍


Dank! Ik heb het ticket voor je aangemaakt en verwacht dat je binnen uiterlijk 5 werkdagen gebeld wordt hierover. Laat je nog even weten wat er uit gekomen is?


Top! Ik laat weten hoe eea verkopen is. 👍


Dag Marcia,

inmiddels contact gehad met KPN Klant contact en er is mij verteld dat er een mast is verwijderd van een nabijgelegen gebouw. Heeft te maken met een renovatie. Hierdoor idd een slechte mobiele ontvangst. Als alternatief werd er geopperd gebruik te maken WiFi bellen. Dit doen wij ook nu, alleen werkt goed beneden want daar staat de router. Op de 1ste en 2e verdieping wordt dan ook de ontvangst slecht. Hierover gebeld en er werd voorgesteld uit te breiden met “super versterkers”. Hierop een korting van 50€, maar dan nog altijd zelf 149,99€ bijbetalen. Dit vinden wij wat gortig voor een probleem dat we feitelijk niet zelf hebben veroorzaakt. Is er een alternatief? 
 

Dank alvast. 
 

Groet, Marcel


Hoi @MJH70, ik neem het even over van Marcia. Dat die mast is verwijderd i.v.m. renovatie verklaart het verminderde bereik dat je ervaart. VoWifi is dan een goed alternatief, maar niet overal in huis begrijp ik. De SuperWifi-punten kunnen het Wifi netwerk in huis verbeteren, naast het bellen via VoWifi heb je dan sowieso een beter bereik op de verdiepingen. Je kunt de Wifi Manager op onze site doen, die kan je daar ook bij helpen.


Dag Jasper, 

Dank voor je antwoord. Volgens de WiFi  manager zou een uitbreiding met drie versterkers de WiFi aanzienlijk verbeteren. Dit is dus ook wat ik zelf al had bedacht, maar enige tegemoetkoming van KPN hierin zou op zijn plaats zijn, immers is een goed WiFi signaal nu belangrijker geworden door het wegvallen van het 4g netwerk. 

ik hoor graag  

Groet, Marcel

 


Een goed Wifi signaal kan altijd belangrijk zijn, niet alleen nu het mobiele bereik wat minder is. Om die zo goed mogelijk te laten werken kan dit de oplossing zijn. Via deze weg zijn de SuperWifi-punten goedkoper dan de optie die je eerder had gezien. Daar kunnen we verder niets vanaf halen.