Skip to main content

Ik heb vanmorgen ineens ook deze sms ontvangen. Ben al jaren klant bij KPN en heb dit nog nooit eerder ontvangen. 

communicatie voorkeuren tav SMS staat al lange tijd uit

Beste KPN svp communicatie voorkeur respecteren. 

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

@hjabmns. Heb je onlangs je abonnement verlengt? Sindsdien krijg ik ze namelijk ook. Wel prettig vind ik. Het is maar één sms’je per maand. Ontvangst duurt 1 sec. Zelf vind ik dat geen punt. Het is geen bombardement aan sms’jes.

KPN heeft dit ingevoerd omdat de maandbundels niet meer standaard per de 1-ste van de maand gaan. Het is nu bij iedereen verschillend.


@hjabmns. Heb je onlangs je abonnement verlengt? Sindsdien krijg ik ze namelijk ook. Wel prettig vind ik. Het is maar één sms’je per maand. Ontvangst duurt 1 sec. Zelf vind ik dat geen punt. Het is geen bombardement aan sms’jes.

KPN heeft dit ingevoerd omdat de maandbundels niet meer standaard per de 1-ste van de maand gaan. Het is nu bij iedereen verschillend.

@PeterG klopt, abonnement is onlangs verlengd, maar de SMS heeft geen waarde voor mij, geeft alleen weer een trigger op op je telefoon te kijken zonder dat dit van waarde is.Ik kan alles wat ik wil weten in de KPN app zien. Dus weg ermee!

 

KPN : graag notificatie, waar ik niet om gevraagd heb, uitzetten en de voorkeursinstellingen voor berichten respecteren svp 


Hallo @hjabmns dat kun je zelf regelen in MijnKPN rubriek privacy-instellingen per soort abo.

 


Hallo @hjabmns dat kun je zelf regelen in MijnKPN rubriek privacy-instellingen per soort abo.

 

Daar staat SMS uit 🥺


Hallo @hjabmns , sommige SMS'jes zijn dan blijkbaar niet uit te zetten.

Maar daar weet een moderator misschien meer van, wacht zijn/haar reacties even af.

Zie ook onderstaande link met uitleg:

https://www.kpn.com/algemeen/uw-gegevens.htm


Hallo @hjabmns , sommige SMS'jes zijn dan blijkbaar niet uit te zetten.

Maar daar weet een moderator misschien meer van, wacht zijn/haar reacties even af.

Zie ook onderstaande link met uitleg:

https://www.kpn.com/algemeen/uw-gegevens.htm

Daar staat “KPN respecteert de wens van de klant ten aanzien van het wel of niet willen ontvangen van communicatie.” Eerder is door KPN gemeld dat het uit kan.   Erg vreemd dat ik na verlenging met KPN contact op moet nemen om iets uit te zetten wat ik nooit gehad heb en geen behoefte aan heb. 😢 

#bundelinfo uit 

 


Klopt. Deze sms kan alleen via de telefonische klantenservice danwel een kpn moderator uit gezet worden. 

Telefoon gratis 0800-0402. Of op een moderator wachten. Staan je gegevens daarvoor al in je profiel hier?

Ik heb nu 2 jaar een smartphone. Al snel afgeleerd om op elk pingeltje direct te reageren. Vaak uren later pas. Als het belangrijk is belt men maar.


Klopt. Deze sms kan alleen via de telefonische klantenservice danwel een kpn moderator uit gezet worden. 

Telefoon gratis 0800-0402. Of op een moderator wachten. Staan je gegevens daarvoor al in je profiel hier?

 

Via forum kan niet meer. Vandaag gebeld met 0800-0402 en gezellig 54 minuten met KPN aan de lijn gehangen. Het is nog niet gelukt omdat ik gisteren voor de zekerheid INFO UIT naar 1330 heb gestuurd. Dit moet nu eerst verwerkt worden. Daarna gaat , als het goed gaat ook SMS bericht over start nieuwe maand bundel uit. Wel heel omslachtig allemaal.


Hallo @hjabmns , houd er wel rekening mee dat INFO UIT naar 1330 alle tariefberichten onderdrukt. Dus ook de berichten bij grensoverschrijdingen of de waarschuwing voor hoge kosten aan boord van veerboten door het maritieme netwerk e.d.


Hoi @hjabmns, dit had inderdaad een stuk soepeler gekund.
De enige manier om deze berichten aan of uit te laten zetten is inderdaad telefonisch via 0800-0402. Ik hoop dat dat inmiddels allemaal geregeld is!


Hoi @hjabmns, dit had inderdaad een stuk soepeler gekund.
De enige manier om deze berichten aan of uit te laten zetten is inderdaad telefonisch via 0800-0402. Ik hoop dat dat inmiddels allemaal geregeld is!

Het heeft even geduurd met wat inspanning aan de zijde van KPN, maar het is gelukt. Mijn advies aan KPN is om deze instelling beschikbaar te maken via 1330 want het kost best wel wat tijd. Afhankelijk van de wachttijden en of een KPN medewerker de instelling snel kan vinden, reken op 15-30minuten


Hoi @hjabmns, dit had inderdaad een stuk soepeler gekund.
De enige manier om deze berichten aan of uit te laten zetten is inderdaad telefonisch via 0800-0402. Ik hoop dat dat inmiddels allemaal geregeld is!

Het heeft even geduurd met wat inspanning aan de zijde van KPN, maar het is gelukt. Mijn advies aan KPN is om deze instelling beschikbaar te maken via 1330 want het kost best wel wat tijd. Afhankelijk van de wachttijden en of een KPN medewerker de instelling snel kan vinden, reken op 15-30minuten

 

Het blijft idioot als je dit verhaal leest, als ik wordt benadert via SMS dan zou KPN mij ook de mogelijkheid moeten bieden deze ongewenste berichten te stoppen door het sturen van een SMS in plaats van 15-30 minuten aan de telefoon. Dit probleem is er nu al langer dan 2 jaar. En elke keer klantenservice medewerkers die niet weten hoe dit kan worden uitgezet. Ik raad iedereen aan die dit probleem heeft de Autoriteit Consument en Markt te informeren.