Skip to main content

Ik zag dat mijn abonnement van 31,- naar 31,80 is gegaan. Ik las dat dit temaken heeft met de inflatie correctie. Prima uiteraard maar de rekensom.. 31 : 100 x 2,1=0.651 + 31,- is 31,65 en niet 31.80

Het gaat maar om 0,15 cent. Maar dit doortrekkend naar vele abonnementhouders toch een flink bedrag. Misschien dat ik het verkeerd bereken maar kunt u mij uitleggen hoe dit kan?

Hoi @Bernard Sommer, welkom op het forum!

Excuses voor mijn late reactie, vanwege drukte op het forum was het voor mij niet mogelijk om eerder te reageren. Ben je inmiddels hiermee al geholpen?

Als ik jouw bericht zo lees dan klopt jouw berekening namelijk en gaat er iets fout met de inflatiecorrectie. Ik hoor graag van je of ik nog kan helpen!


U betaalde 31 euro. Maar dat was wel inclusief de korting. Die korting kan 5 euro zijn. Of € 7,50. Of misschien wel 10 euro. De inflatiecorrectie word berekend over het bedrag zonder korting. Dus over misschien 36 euro. Of misschien over € 38,50. Of vul verder zomaar in.


@Bernard Sommer Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer