Skip to main content

Beste,

Kort punt. Per deze maand is er een inflatiecorrectie doorgevoerd. Om even de discussie te negeren dat telecomproviders hun tarieven aanpassen obv een index die prijsstijgingen op alles van brood tot brandstof reflecteert. En dat dit net zo logisch is als prijsbepaling voor een mobieltje obv van de vraag naar eieren. 
 

Mijn punt is: de inflatiecorrectie zelf, 2,1%. Waar in godesnaam is dit op gebaseerd. Dit is het dubbele van het daadwerkelijke inflatiecijfer. 
Gezien jullie dus formeel je verhoging baseren op het inflatiecijfer: maak ik formeel bezwaar en wens ik een verhoging met 1,1% in plaats van 2,1%. 
 

Mvg,

SnorkelJJ

Hallo @SnorkelJJ ,

Inflatiecorrectie op KPN Mobiel

Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Dat heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen wij jaarlijks op 1 oktober onze abonnementsprijzen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vaststelt. Dat noemen we inflatiecorrectie. Deze geldt als:

  • Je abonnement is ingegaan voor 1 juli 
  • Je na 1 maart 2009 klant bent geworden of je contract hebt verlengd

In 2020 is de inflatiecorrectie 2,1%.

Je maandelijkse abonnementsprijs gaat met dit percentage omhoog. Dat is de gemiddelde inflatie over de periode 1 juli 2019 t/m 30 juni 2020. Meer informatie over inflatie vind je op de website van het CBS.


Reageer