Skip to main content

hallo,

Ik ben van Telfort overgegaan naar KPN dit omdat Telfort en KPN samen zijn gevoegd, bij Telfort heb ik in al die jaren dat ik er een abonnement had nog nooit een inflatie correctie gehad, dit is pas begonnen dat het overgegaan is naar KPN, vorig jaar voor het eerst en nu weer, ik vind dat KPN zich aan het contract wat ik had met Telfort moet houden daar stond niets in over inflatie correctie, dus waarom moet ik het nu wel betalen, KPN schaam u dat u de oude klanten van Telfort op deze manier oplicht, ik wilde niet overstappen maar ben door KPN gedwongen om dat te doen, ik ben verder wel tevreden ook bij KPN maar dat ze dit doen vind ik ongepast.

m.v.g.

H van der Weide

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @inflaitie , zelf ben ik ook voormalig TFT-klant en ik had wèl te maken met inflatiecorrrectie bij TFT, de laatste keer nog in 2020.

Ik kreeg toen op 20 mei 2020 een mail met de aankondiging van inflatiecorrectie per 1 juli 2020.

Daarbij is DSL-internet+interactieve tv van €45 naar €46,13 per maand gegaan en zijn de gesprekstarieven vaste telefoon van €0,14 naar 0,15 gegaan.

Even terugzoeken in de administratie dus.

 


Beste JanD. Ik heb natuurlijk mijn administratie na gepluisd maar niets gevonden. Ik had al telfort toen ze nog maar net op de markt kwamen en ik heb nooit inflatie correctie betaald. Ik heb ook nooit een nieu abonnement afgesloten bij telfort misschien dat het daar aan ligt 


Beste JanD. Ik heb natuurlijk mijn administratie na gepluisd maar niets gevonden. Ik had al telfort toen ze nog maar net op de markt kwamen en ik heb nooit inflatie correctie betaald. Ik heb ook nooit een nieu abonnement afgesloten bij telfort misschien dat het daar aan ligt 

Hallo @inflaitie , het zou kunnen dat het voor (zeer) oude TFT-abo's (nog) niet gold, maar daar kan KPN bij monde van een moderator misschien een antwoord op geven.

 

 


Hallo @inflaitie, welkom.

Ik begrijp dat je van de inflatie correctie best wel eens kan schrikken, want je hebt het immers nog nooit gehad. Toch hoort inflatie correctie bij het hebben van een meerjarig abonnement. Bij inflatie correctie passen we de prijs van het abonnement aan in lijn met de door de overheid vastgestelde waarde vermindering van geld. Dit doen we in principe voor alle abonnementen. Een abonnement kan helaas niet uit als we nooit inflatie correctie zouden toe passen. Dat is niet alleen bij KPN zo, maar bij alle providers. Zoals @JanD aan geeft hebben ook de meeste Telfort abonnementen te maken gehad met inflatie correctie. Het is voor jou natuurlijk heel prettig dat er nooit inflatie correctie op jou abonnement is toegepast, maar helaas kunnen we dat niet eeuwig blijven doen.

 


hoi KPN,

ik had een goedkoop abonnement, tot volle tevredenheid, vorig jaar kwam KPN met ‘KPN unlimited.

omdat ik verhuisde raakte ik mijn gratis internet verbinding kwijt, en stapte ik over op KPN unlimitted.
helaas, nieuw huis is door ‘Fa Faraday’ gebouwd, (kooi van Faraday) radiosignalen dringen nauwelijks binnen.
daardoor een duur glasmodem en duur mobiel abonnement moeten nemen…. het oude goedkope abonnement was niet meer mogelijk.

en nu, wordt er ‘inflatie correctie’ toegepast, niet alleen op de telefoon, maar ook de huur en andere noodzakelijke bedrijven doen dit.
maar de SVB, waar mijn inkomen (AOW) vandaan komt, doet dat niet!  dus worden wij wéér armer…..
wie maakt zich druk om die paar dubbeltjes?  nou IK!  hier een paar dubbeltjes, daar een paar kwartjes, bij elkaar een boel geld!
met verdrietige groeten, Dré Jansen

ik weet het, slikken of stikken, telefoon en internet behoren tegenwoordig tot de basis levensbehoeften.
 

 


Volgens mij gaat de AOW wel omhoog toch?

https://www.plusonline.nl/pensioen-aow/meer-aow-en-alle-andere-veranderingen-per-1-juli-2021


ja, AOW gaat ook omhoog, maar veel andere zaken ook, dit compenseert de opgang niet….

gelukkig kan ik het nog betalen, maar voor hoelang???

groeten, Dré

Â