Skip to main content
Vraag

Ingangsdatum abonnement opgeschoven naar 2 februari?

• January 2, 2026
  • 2 reacties
  • 24 keer bekeken

de afspraak was dat ik zou worden overgezet op 2 januari en nu lees ik in mijn kpn dat jullie dit pas 2 februari doen dit kan ik niet gebruiken een maand zonder telefoon

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@kiesebrink 

Welkom op de community van KPN.

Zo te zien heb je bij KPN een mobiel abonnement afgesloten, en daarbij voor nummerbehoud gekozen zodat je jouw eigen 06-nummer kunt behouden.

KPN is hierbij afhankelijk van je oude (huidige) provider wanneer deze jouw 06-nummer wilt vrijgeven, ook omdat je vaak nog vast zit aan een opzegtermijn van 1 maand.
En aangezien er precies een maand zit tussen 2 januari 2026 en 2 februari 2026 zal dit dus jouw opzegtermijn zijn bij je huidige provider, waardoor je 06-nummer pas op 2 februari wordt overgezet naar KPN.

Tot 2 februari blijf je gewoon gebruik maken van je abonnement bij je huidige provider, hierdoor blijf je dus gewoon bereikbaar voor iedereen, kun je gewoon bellen en internetten.
Dus er is niets aan de hand.

En zodra je 06-nummer op 2 februari 2026 is overgezet naar KPN, verwissel je de simkaarten en belt vanaf dan via het KPN mobiele netwerk.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 5, 2026

Hoi ​@kiesebrink , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Allereerst bedankt dat je voor KPN hebt gekozen voor je (neem ik aan) mobiele abonnement! En ik kan me echt heel goed voorstellen dat je geen maand zonder telefoon kunt, dat is vandaag de dag zo goed als onmogelijk maar ik verwacht dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ik vermoed dat wat ​@Michel.uit.Arnhem hierboven aangeeft, helemaal klopt. Je zou dit voor de zekerheid nog even na kunnen vragen bij je huidige provider!