Skip to main content

Ik heb pas geleden een KPN sim only abonnement afgesloten, omdat mijn huidige sim only 29 februari afloopt. Alleen start mijn KPN abonnement pas op 2 maart, betekent dat dat ik 1 maart dan niet kan bellen of gebruik maken van mobiel internet?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

Zoals je de situatie beschrijft, is dat dan inderdaad zo. 

Even één dag niet bereikbaar en geen mobiel internet. 

Als geen  internet echt een probleem oplevert, kun je mogelijk nog wel gebruik maken van een WiFi-netwerk. 


Hoi @gerrianne, welkom bij ons op het forum. Het hangt er een beetje vanaf hoe je naar ons overstapt. Je zegt dat jouw contract afloopt op 29 februari, is dat de looptijd van je contract bij je huidige provider (het klinkt alsof je nu nog niet bij KPN zit)? Of heb je het contract ook echt opgezegd per 29 februari?

Als het het eerste is en je stapt met nummerbehoud naar ons over is er niets aan de hand. Op het moment dat een contract afloopt, loopt het abonnement nog gewoon door totdat je het zelf opzegt of wijzigt. Het overgaan naar ons zal voor de huidige provider als een opzegging worden gezien, per de overgangsdatum. In dat geval zal je de verbinding van je huidige provider nog gewoon kunnen gebruiken op 1 maart en wordt dat abonnement gestopt zodra onze verbinding actief wordt.

Als het het tweede is, zal de situatie die Noordzee beschrijft van toepassing zijn.

Welke situatie is voor jou van toepassing?


Een abonnement stopt nooit. Mijn in 2011 afgesloten abo loopt nog steeds. Verlengen is dus absoluut niet noodzakelijk. Zeker niet met sim only. Want met een nieuw abo ben je vrijwel altijd duurder uit dan met de vorige.

Pas als je een abonnement op zegt stopt het.