Skip to main content

Hallo,

Ik kan niet inloggen op een account (Uber). Meerdere malen mijn telnr gecheckt, opnieuw ingevoerd, etc.
Dan krijg ik de melding dat er een code via sms is verstuurd, maar deze ontvang ik maar niet.

 

Van Uber heb ik dit ontvangen:

‘Het is ook mogelijk dat jouw provider de code voor SMS blokkeert die Uber gebruikt om contact met jou op te nemen.
Neem in dat geval contact op met jouw provider om te bevestigen dat 'short code sms' voor jouw mobiele telefoon aanstaat.’

 

Wie helpt mij?

 

Gr René 

Hallo @RenevdG laat een bekende eens een SMS naar jou sturen of stuur jezelf een SMS, komt die wèl aan?

 


Dit overkomt mij ook wel eens met verificatie sms'jes van b.v. Samsung maar soms ook wel van  anderen. Ik heb inmiddels maar een andere verificatiemethode gekozen. Oh, en (test)sms'jes van andere mensen komen dan wel gewoon binnen. Het lijkt net of kpn een hekel heeft aan deze vorm van tweeweg verificatie. 


Hi Jan ja die komen wel gewoon aan


Hallo @RenevdG laat een bekende eens een SMS naar jou sturen of stuur jezelf een SMS, komt die wèl aan?

 

Komen gewoon aan JanD


Hi @RenevdG, welkom op ons forum.

Toevallig ben ik net terug van een vakantie waarop ik deze app ook heb gebruikt, gek genoeg zonder deze problemen. 

Zo te lezen ligt het in ieder geval niet aan het netwerk, aangezien je andere sms’jes wel ontvangt. 

Mag ik dit voor je nakijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 

 


Ondersteunt Uber ook het gebruik van een authenticatie -app ?


Ondersteunt Uber ook het gebruik van een authenticatie -app ?

Ze maken het niet verplicht, zover ik kan merken uit eigen gebruik. Ze bieden wel een aantal opties aan: 

 


Wat doet 'codeverificatie'?


Dat is een code die zowel de passagier als de chauffeur krijgt zodat je zeker weet dat je de juiste auto hebt.