Skip to main content

Hi, 

Ik reis van tijd tot tijd voor mijn werk en ga ook regelmatig met het OV naar mijn werk. Ik gebruik dan mijn 5G netwerk of USB tethering om met mijn laptop online te gaan. Enkel kan ik dan niet vanaf mijn laptop inloggen op Global Connect (VPN van werk) om bepaalde sites te bezoeken. 

De technische afdeling zegt dat er vanuit hen geen beperking zou moeten zijn en dat de 5G verbinding zelf geen belemmering is. Kan het zijn dat er vanuit KPN mobiel een beperking is om in te loggen op te VPN. 

 

Groet, 

 

Boudewijn

Zou je eens apn portalmmm.nl in plaats van apn internet willen proberen? Ik vermoed dat je hotspot of vpn niet goed omgaat met IPv6 adressen. Apn internet maakt gebruik van IPv6 adressen en apn portalmmm.nl van IPv4 adressen.

IPv6 is de opvolger van IPv4 adressen. 

 


Dank je voor de tip. Ik zal het morgenochtend direct testen!

Moet ik dan ook onder roaming en vpn protocol alles op ipv4 laten staan of kan ik deze wel op ipv4/ipv6 mix zetten?


In het geval van een Android toestel kun je bij apn instellingen van apn internet de apn-protocol van IPv4/IPv6 naar IPv4 zetten. Of apn portalmmm.nl gebruiken. 

In het geval van een iPhone moet je bij wifi hotspot apn portalmmm.nl  gebruiken.

 

Het lijkt erop dat je een Android toestel gebruikt?

Ik neem aan dat je met vpn-protocol apn-protocol bedoelt? Deze moet op IPv4 staan. Zoals boven aangegeven. Op deze manier krijgt je toestel een IPv4 adres in plaats van een IPv6 adres. Met IPv4/IPv6 krijgt je toestel een IPv6 adres. Het mobiele netwerk heeft voorkeur voor IPv6.

Ik neem aan dat met roaming protocol apn-roamingprotocol bedoelt? Deze kun je op IPv4/IPv6 laten staan.


Hi Neville, 

Alles werkt nu zoals het moet. Heb voor de APN portalmmm.nl gekozen en de default was IPv4.

 

Omtrent die andere punten dit zijn opties die aan en uit kon vinken in het opzetten van de APN. Maar goed dat is niet van belang meer. Nogmaals dank!


Reageer