Skip to main content
Beantwoord

Inruilbonus van Recommerce via KPN factuur bij verlenging?

• December 31, 2025
  • 5 reacties
  • 41 keer bekeken

Ik wil mijn abonnement verlengen en een nieuwe mobiel uitzoeken. Mijn oude wil ik dan inleveren via Recommerce. 

Komt dit bedrag meteen op de factuur als minprijs?

Dit ivm het uiteindelijk factuurbedrag zodat ik dit via het werk met een regeling kan compenseren. Ik wil het uiteindelijke bedrag rond de 500 euro houden en daar mijn maandelijkse toestelcreditering op aanpassen.

Of wordt dit bedrag pas na ontvangst en controle uitgekeerd? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Zjoske ,

Nee, KPN is verder niet betrokken bij de uitbetaling van de inruilwaarde van jouw telefoon. Recommerce regelt de uitbetaling naar jou toe. 

Dit dus.

Bron : https://www.kpn.com/telefoon-inruilen Veelgestelde vragen

Om oude toestellen in te leveren, werken we samen met Recommerce. Dat betekent dat Recommerce alles zelf met jou regelt. Van het bepalen van de waarde van je telefoon, tot het versturen, betalen of terugsturen van je toestel. Heb je een vraag? Dan kan je die stellen via de website van Recommerce (Opent in een nieuw tabblad).

Ik had toen ook geen unlimited abonnement trouwens en kan toch inruilen. 

Nu is dat wel een voorwaarde. 

5 reacties

• December 31, 2025

Nee. Volgens mij niet. Je krijgt het bedrag apart over gemaakt vanuit Recommerce. 

Of je krijgt het niet. Dat kan ook. Er zijn enorm veel klachten over Recommerce. Heel veel mensen krijgen minder dan dat ze eerst dachten/voorgespiegeld was. Gebruikt de zoekfunctie van dit forum eens. Dan vind je enorm veel topics met klachten.

In de kleine lettertjes staat bijvoorbeeld dat je een unlimited abonnement moet hebben. Wie leest die kleine lettertjes nou? Het word ook niet verteld door KPN medewerkers in de winkel of aan de telefoon. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 31, 2025

Dank je, dat van die kleine lettertjes wist ik niet. 

2 jaar geleden ook ingeruild via Recommerce en toen kreeg ik netjes 184 euro terug voor mijn Samsung S22. Daar kwam ik vooraf ook op uit. Laden via USB werkte bort meer, maar dat was ook geen onderdeel van de vragenlijst.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 31, 2025

Overigens zie ik dat je bij Recommerce ook los je toestel kunt aanbieden. Ik kom dan op nagenoeg dezelfde prijs uit. Lijkt me dus niet sat dit afhangt van een abonnementsvorm die je kiest. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 31, 2025

Hallo ​@Zjoske ,

Nee, KPN is verder niet betrokken bij de uitbetaling van de inruilwaarde van jouw telefoon. Recommerce regelt de uitbetaling naar jou toe. 

Dit dus.

Bron : https://www.kpn.com/telefoon-inruilen Veelgestelde vragen

Om oude toestellen in te leveren, werken we samen met Recommerce. Dat betekent dat Recommerce alles zelf met jou regelt. Van het bepalen van de waarde van je telefoon, tot het versturen, betalen of terugsturen van je toestel. Heb je een vraag? Dan kan je die stellen via de website van Recommerce (Opent in een nieuw tabblad).

Nu is dat wel een voorwaarde. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 3, 2026

Hi ​@Zjoske, fijn om te lezen dat je wederom voor ons hebt gekozen voor je abonnement. 

Noordzee legt dit helemaal goed uit, dit wordt door Recommerce geregeld. Dank Noordzee voor het delen van de juiste links. 😊