Skip to main content
Vraag

Inruilbonus voor mijn oude telefoon is een afspraak met KPN en niet Recommerce

• March 31, 2026
  • 9 reacties
  • 61 keer bekeken

De inruil van mijn oude telefoon loopt helemaal niet goed. KPN verwijst elke keer naar recommerce maar ik heb geen afspraken gemaakt met hun. Wel met KPN. En ik loop nu mijn inruil en bonus mis.

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 31, 2026

Hallo ​@Bejame ,

Om oude toestellen in te leveren, werkt KPN samen met Recommerce. Dat betekent dat Recommerce alles zelf met jou regelt. Van het bepalen van de waarde van je telefoon, tot het versturen, betalen of terugsturen van je toestel. Heb je een vraag? Dan kan je die stellen via de website van Recommerce

bron : https://www.kpn.com/telefoon-inruilen

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 31, 2026

Maar ik hoor niets van recommerce! Hoe kan dat?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 31, 2026

Maar ik hoor niets van recommerce! Hoe kan dat?

Dan nog een keer hun een vraag stellen via de website van Recommerce

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2026

Inmiddels heel vaak (meer al 10 keer) de vraag gesteld maar geen antwoord. Hier worden klanten voor de gek gehouden. Als je nog niet eens serieus een antwoord kunt krijgen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welkom op de community ​@Bejame, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat jammer dat je steeds geen antwoord krijgt van Recommerce 🙁
Zij zijn wel de juiste partij om vragen te stellen over het inruilen, aangezien zij je toestel in ontvangst nemen, beoordelen en vervolgens een bedrag aan je uitkeren. Het kan soms even duren voordat je een reactie krijgt, afhankelijk van hoe druk ze het hebben. Ik hoop dan ook van harte dat je nu toch snel een reactie gaat ontvangen!
Even dubbelcheck: je hebt wel andere mails van ze ontvangen? Of helemaal niets? Ik wil je aanraden om voor de zekerheid ook je map met ongewenste mail en je spam map te controleren, misschien dat daar wat in te vinden is 🤔

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2026

Ik heb geen enkele mail ontvangen. Ook niet in de spam. Ik heb alleen met het afsluiten van het nieuwe abbonement een mail van kpn ontvangen. En dat is inmiddels 6 weken geleden. Dus even wachten is wel voorbij. Ik hen proberen contact te zoeken met recommerce maar die hebben geen gegevens van mij. Maar ik heb met hun ook geen afspraak gemaakt. Wel met KPN. En KPN blijft in gebreke. Die regelen niet hun afspraak met recomerce. Dus kpn is in deze verantwoordelijk. En dat ze elke keer weer doorverwijzen naar recomerce is onterecht. Als KPN het goed geregeld had was alles goedgekomen. Ik kan wel rechtsstreek met recomerce zaken doen maar dan verlies ik mijn extra inruilvoordeel. Dus de oorzaak en de oplossing ligt bij kpn.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 1, 2026

Ik heb geen enkele mail ontvangen. Ook niet in de spam. Ik heb alleen met het afsluiten van het nieuwe abbonement een mail van kpn ontvangen. En dat is inmiddels 6 weken geleden. Dus even wachten is wel voorbij. Ik hen proberen contact te zoeken met recommerce maar die hebben geen gegevens van mij. 

Heb je überhaupt stap twee wel gedaan? Het opsturen van jouw telefoon. 

Stuur je toestel op naar Recommerce

Ons partnerbedrijf Recommerce onderzoekt de waarde en doet jou een aanbod. Hoe dat werkt? Daar lees je op deze pagina meer over. 

https://www.kpn.com/telefoon-inruilen

Als je namelijk niets naar hun hebt opgestuurd, dan kennen ze jou ook niet. Stuur je de telefoon wel op?, dan kom je uiteindelijk in stap drie: 

Laat het geld maar komen

Ga je akkoord met het aanbod? Dan krijg je het bedrag op je rekening. Wil je toch niet je telefoon inruilen? Dan krijg je het toestel gewoon teruggestuurd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 1, 2026

Dan moeten ze wel een adres geven om op te sturen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 1, 2026

https://www.kpn.com/telefoon-inruilen

Hoe stuur ik mijn toestel op?

Je kan je mobiele telefoon gratis versturen met PostNL. Volg het stappenplan op de website van Recommerce

(Opent in een nieuw tabblad). Daar krijg je alle informatie die je nodig hebt.

En van de website Recommerce: 

https://support-tradein-recommerce.zendesk.com/hc/nl/articles/4521876417564-Stappen-voor-het-voorbereiden-van-de-verzending-en-het-verzenden-van-het-product