Skip to main content
Beantwoord

Inruilbonus voor mijn oude telefoon is een afspraak met KPN en niet Recommerce

• March 31, 2026
  • 30 reacties
  • 244 keer bekeken

De inruil van mijn oude telefoon loopt helemaal niet goed. KPN verwijst elke keer naar recommerce maar ik heb geen afspraken gemaakt met hun. Wel met KPN. En ik loop nu mijn inruil en bonus mis.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Bejame ,

Om oude toestellen in te leveren, werkt KPN samen met Recommerce. Dat betekent dat Recommerce alles zelf met jou regelt. Van het bepalen van de waarde van je telefoon, tot het versturen, betalen of terugsturen van je toestel. Heb je een vraag? Dan kan je die stellen via de website van Recommerce

bron : https://www.kpn.com/telefoon-inruilen

30 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 31, 2026

Hallo ​@Bejame ,

Om oude toestellen in te leveren, werkt KPN samen met Recommerce. Dat betekent dat Recommerce alles zelf met jou regelt. Van het bepalen van de waarde van je telefoon, tot het versturen, betalen of terugsturen van je toestel. Heb je een vraag? Dan kan je die stellen via de website van Recommerce

bron : https://www.kpn.com/telefoon-inruilen

• Auteur
  • Topper
  • March 31, 2026

Maar ik hoor niets van recommerce! Hoe kan dat?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 31, 2026

Maar ik hoor niets van recommerce! Hoe kan dat?

Dan nog een keer hun een vraag stellen via de website van Recommerce

• Auteur
  • Topper
  • April 1, 2026

Inmiddels heel vaak (meer al 10 keer) de vraag gesteld maar geen antwoord. Hier worden klanten voor de gek gehouden. Als je nog niet eens serieus een antwoord kunt krijgen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welkom op de community ​@Bejame, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat jammer dat je steeds geen antwoord krijgt van Recommerce 🙁
Zij zijn wel de juiste partij om vragen te stellen over het inruilen, aangezien zij je toestel in ontvangst nemen, beoordelen en vervolgens een bedrag aan je uitkeren. Het kan soms even duren voordat je een reactie krijgt, afhankelijk van hoe druk ze het hebben. Ik hoop dan ook van harte dat je nu toch snel een reactie gaat ontvangen!
Even dubbelcheck: je hebt wel andere mails van ze ontvangen? Of helemaal niets? Ik wil je aanraden om voor de zekerheid ook je map met ongewenste mail en je spam map te controleren, misschien dat daar wat in te vinden is 🤔

• Auteur
  • Topper
  • April 1, 2026

Ik heb geen enkele mail ontvangen. Ook niet in de spam. Ik heb alleen met het afsluiten van het nieuwe abbonement een mail van kpn ontvangen. En dat is inmiddels 6 weken geleden. Dus even wachten is wel voorbij. Ik hen proberen contact te zoeken met recommerce maar die hebben geen gegevens van mij. Maar ik heb met hun ook geen afspraak gemaakt. Wel met KPN. En KPN blijft in gebreke. Die regelen niet hun afspraak met recomerce. Dus kpn is in deze verantwoordelijk. En dat ze elke keer weer doorverwijzen naar recomerce is onterecht. Als KPN het goed geregeld had was alles goedgekomen. Ik kan wel rechtsstreek met recomerce zaken doen maar dan verlies ik mijn extra inruilvoordeel. Dus de oorzaak en de oplossing ligt bij kpn.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 1, 2026

Ik heb geen enkele mail ontvangen. Ook niet in de spam. Ik heb alleen met het afsluiten van het nieuwe abbonement een mail van kpn ontvangen. En dat is inmiddels 6 weken geleden. Dus even wachten is wel voorbij. Ik hen proberen contact te zoeken met recommerce maar die hebben geen gegevens van mij. 

Heb je überhaupt stap twee wel gedaan? Het opsturen van jouw telefoon. 

Stuur je toestel op naar Recommerce

Ons partnerbedrijf Recommerce onderzoekt de waarde en doet jou een aanbod. Hoe dat werkt? Daar lees je op deze pagina meer over. 

https://www.kpn.com/telefoon-inruilen

Als je namelijk niets naar hun hebt opgestuurd, dan kennen ze jou ook niet. Stuur je de telefoon wel op?, dan kom je uiteindelijk in stap drie: 

Laat het geld maar komen

Ga je akkoord met het aanbod? Dan krijg je het bedrag op je rekening. Wil je toch niet je telefoon inruilen? Dan krijg je het toestel gewoon teruggestuurd.

• Auteur
  • Topper
  • April 1, 2026

Dan moeten ze wel een adres geven om op te sturen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 1, 2026

Hoe stuur ik mijn toestel op?

Je kan je mobiele telefoon gratis versturen met PostNL. Volg het stappenplan op de website van Recommerce

(Opent in een nieuw tabblad). Daar krijg je alle informatie die je nodig hebt.

En van de website Recommerce: 

https://support-tradein-recommerce.zendesk.com/hc/nl/articles/4521876417564-Stappen-voor-het-voorbereiden-van-de-verzending-en-het-verzenden-van-het-product

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 7, 2026

Hoe stuur ik mijn toestel op?

Je kan je mobiele telefoon gratis versturen met PostNL. Volg het stappenplan op de website van Recommerce

(Opent in een nieuw tabblad). Daar krijg je alle informatie die je nodig hebt.

En van de website Recommerce: 

https://support-tradein-recommerce.zendesk.com/hc/nl/articles/4521876417564-Stappen-voor-het-voorbereiden-van-de-verzending-en-het-verzenden-van-het-product

@Bejame 

Heb je het toestel nu opgestuurd? 

• Auteur
  • Topper
  • April 7, 2026

Nee, ik heb contact gehad met recomerce. Als kpn het zelf niet doorzet gaat er gewoon weer een nieuwe inruilactie in gang gezet worden zonder de inruilbonus. En dat was niet de bedoeling. KPN veroorzaakt dit en zal het moeten oplossen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 7, 2026

Dan gebeurt er niets. Je moet zelf het toestel opsturen: 

Stap twee: 

Stuur je toestel op naar Recommerce

Ons partnerbedrijf Recommerce onderzoekt de waarde en doet jou een aanbod. Hoe dat werkt? Daar lees je op deze pagina meer over. 

Als je namelijk niets naar hun hebt opgestuurd, dan kennen ze jou ook niet. Stuur je de telefoon wel op?, dan kom je uiteindelijk in stap drie: 

Laat het geld maar komen

Ga je akkoord met het aanbod? Dan krijg je het bedrag op je rekening. Wil je toch niet je telefoon inruilen? Dan krijg je het toestel gewoon teruggestuurd.

• Auteur
  • Topper
  • April 7, 2026

En de inruilbonus??

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 7, 2026

Die loop je dan mis, want je ruilt niets in. 

Maar goed, jij blijft continu mijn advies negeren. Dan houdt het op. Ik ontvolg dit topic. 

• Auteur
  • Topper
  • April 7, 2026

Precies, dus niet nakomen van de overeenkomst.

• Deelnemer
  • April 8, 2026

Recommerce is een grote oplichting mijn toestel is al sinds 24 maart bij hun in bezit maar hoor helemaal niets geen reactie heb al zoveel mails verstuurd geen reactie heb hun verzocht om mijn toestel retour te sturen  geen reactie 2x kpn gebeld voor oplossing die geven ook niet thuis dus ook kpn laat hun klanten in de kou staan dat je hun alleen kan benaderen via email absurd dat kpn zaken doen met recommerce en ook kpn geen telefoon nummer heeft van recommerce dat kan toch niet dus ik denk dat ik mijn mobiel kwijt ben. En kpn doet niets al jaren klant met mobiel en internet maar wanneer je ze nodig heb dan geven ze niet thuis ga nog maar eens zien hoelang wij nog klant blijven.

• Auteur
  • Topper
  • April 8, 2026

Ik hoor dat meer mensen hier problemen mee hebben. Recomerce is slecht bereikbaar en zodra je geen ordernummer hebt kun je niets

• Deelnemer
  • April 8, 2026

Ik heb wel ordernummer maar dan nog kom ik geen stap verder ik lijk wel stalker zoveel emails dat ik verstuurd heb op verschillende manieren maar helaas niks 

• Auteur
  • Topper
  • April 9, 2026

Graag hoor van meer mensen die hier tegen aan lopen. Dan kunnen we gezamelijk iets doen tegen deze wanpraktijken. Ik heb inmiddels een jurist die hier genoeg feiten ziet om dit tot een positief einde te brengen. Uiteindelijk kun je onder het contract uit omdat kpn zich niet aan de voorwaarden heeft gehouden. Ik ben zelf inmiddels al meer dan 15 jaar abbonee bij KPN en nog nooit iets te laat betaald. Maar nu laten ze trouwe klanten in de steek. Erg jammer.

• Deelnemer
  • April 10, 2026

Vond het wel heel toevallig na dat ik hier bericht gepost had kreeg ik al vrij snel email van recommerce met daarin dat toestel was aangekomen en goedgekeurd en bedrag zal binnen 2 daen op de rekening staan ze hebben nog tot vandaag om het over te maken ben benieuwd of dat ook gaat gebeuren of dat we weer email stalker gaan worden.

• Auteur
  • Topper
  • April 10, 2026

M1107 mooi dat het bij jou wel gelukt is. Bij mij en nog een paar anderen is het nog steeds niet opgelost.  Het is jammer dat kpn ook niets meer terug reageert. Dat zegt genoeg. De laatste medewerker die ik sprak gaf mij op persoonlijke titel volkomen gelijk maar kon namens kpn niets doen. Raar toch. Gelukkig heb ik deze gesprekken opgeslagen. 

• Deelnemer
  • April 10, 2026

Gelukt we zijn er nog niet moet nog steeds betaling plaatsvinden. Maar idd KPN moet zich schamen welke elke maand incasseren maar het ze voor de klant moeten opkomen geven ze zich niet thuis echt schaamteloos vooral ook dat echt niemand je helpt heb zelfs ook paar keer gebeld maar enige wat hun zeiden mail nog maar keer 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoe staat het er nu voor ​@Bejame? Ik was ziek afgelopen week, vandaar dat een verdere reactie uit is gebleven. Ben je er inmiddels wellicht toch wat mee opgeschoten? 

En hoe zit het met jou ​@M1107, is het goed gegaan met de uitbetaling? 

• Deelnemer
  • April 17, 2026

Bij mijn is inmiddels alles afgehandeld 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heel fijn ​@M1107, bedankt dat je het nog even hebt laten weten!