Skip to main content

HOI!

Sinds vorige week heb ik de overstap gemaakt van Vodafone naar KPN. De slechtse keuze ooit, sindsdien is mijn mobiele internet verbinding mega onstabiel. Met Vodafone had ik in de trein altijd een steady verbinding en na de overstap alleen maar problemen. 

Mijn vraag is a. Is dit op te lossen? B. Zo niet, kan ik mijn contract laten ontbinden. De service is niet wat ik verwacht van een mobiele telefoon provider (Vodafone heeft dit namelijk wel op orde). Ik betaal maandelijks veel geld voor een volledig onbruikbaar product.

Groeten,

Marten

Welkom op het forum van KPN @Marten1234 !

 

Vervelend dat je na de overstap van Vodafone naar KPN zo onstabiel internet ervaart op je smartphone, dit is vanzelfsprekend niet de bedoeling.

Hoogstwaarschijnlijk staan de netwerkinstellingen in jouw smartphone niet helemaal goed, nadat je bent overgestapt, dit gebeurd wel eens vaker en is ook vaak te verhelpen.
Hiervoor dien je de netwerkinstellingen in jouw smartphone te resetten, zodat de juiste netwerkinstellingen van KPN op jouw smartphone komen te staan, en de eventuele fouten eruit worden gehaald.
 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel oapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.
 

Kijk op de dekkingskaart van KPN hoe de huidige dekking van 4G en 5G is, op de locaties waar je het meest komt, zoals je huisadres en werkadres, maar ook het traject waar je komt met de trein.
Gebruik hiervoor een postcode of woonplaats.

Een mobiel contract kun je binnen de wettelijke bedenktijd (zonder opgave van reden) van 14 dagen annuleren, daarna is het niet meer mogelijk, tenzij KPN dit uit coulance zou willen doen voor jouw.
Hiervoor moeten er dan wel zeer goede redenen zijn, aangezien KPN je kan houden aan het contract.
 

Laat even weten of het resetten van de netwerkinstellingen het probleem heeft opgelost. 


Nee, dit helpt niet. De verbinding, met name in de trein, blijft heel slecht. Het is echt onwerkbaar op deze manier. Ik heb een stabiele verbinding nodig voor mijn werk en KPN kan dit gewoon niet garanderen. Vodafone daarintegen wel. Daar had ik nooit problemen. Dan zit er waarschijnlijk niks anders op dan de komende 2 jaar met een incapabele provider te zitten. En daarna vrolijk terug naar Vodafone!


Hoi @Marten1234 ,

Bedankt voor je bericht terug.

Jammer, dat mijn advies om de netwerkinstellingen te resetten niet tot het goede resultaat hebben geleid, waarmee ik kan concluderen dat het gebied waar je het meest bent (inclusief de trein) geen optimale dekking (4G en 5G) heeft van KPN.

Zou je mij nog een tweetal postcodes kunnen geven, waar je de meeste problemen ervaart met de dekking van het KPN netwerk?
Dan kan ik even met je meekijken.

Daarnaast zou je even kunnen bellen met de telefonische klantenservice van KPN, om dit probleem te bespreken en te overleggen of je in verband met de slechte dekking niet eerder onder je contract weg mag (naar Vodafone), ook i.v.m. je werk.
Bel hiervoor met het (gratis) nummer van KPN op 0800 -0402.
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt het volgende in:
Opzeggen en je wordt doorverbonden met de afdeling opzeggingen en contractbeheer.

De telefonische klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur, en op de zaterdag van 8:00 tot 17:00 uur (op zondag en feestdagen gesloten).

Het is uiteraard geen garantie dat het daadwerkelijk gaat lukken, maar voor dezelfde geldt mag je wel eerder overstappen uit coulance.
Niet geschoten is tenslotte altijd mis, zeg ik maar!


Hi @Marten1234, welkom op het forum.

Ik denk ook graag mee. Gaat het hier om een bepaalde plek? Of echt een heel traject in de trein? Zou je iets specifieker kunnen aangeven waar dit gebeurt?