Skip to main content

Hallo,

 

Ik ga binnenkort naar Curacao en heb natuurlijk al gelezen dat jullie internetbundels aanbieden doormiddel van het sms'en van NEA 6 AAN naar 1266, ik neem aan dat het beste is voordat je op het vliegtuig stapt deze bundel te activeren zodat als je daar aankomt gelijk gebruik ervan kan maken, want zodra je daar je telefoon aanzet zal deze via roaming anders onnodige kosten in rekening brengen denk ik. En ik las ook ergens dat je bescherming aan moet sms'en, klopt dit? Stomme vraag, maar ik neem aan dat je zo en zo roaming aan moet hebben staan anders kan je natuurlijk niet verbinden met een netwerk daar. Ik wil onnodige kosten vermijden vandaar dat ik deze dubbelcheck doe.

 

Met vriendelijk groeten,

 

NJS

Hallo @NJS 

 

Je kan hier vinden welke bundels je kan gebruiken in Curaçao, het zijn dus alleen data bundels, de telefoonkosten om te bellen vallen daar dus niet onder: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Roaming moet aan staan anders werkt je data niet.
Je kan de bundel inderdaad in Nederland al aanzetten, dan hoef je dat daar niet meer te doen.

 

Het beste kan je nu al de bescherminglimiet aanzetten zodat je nooit voor onverwachte data kosten komt te staan:

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

 

Zie ook dit artikel waar je dat kan vinden en nog veel meer over Roaming:

 


Goedemorgen @GeSp 

 

Harstikke bedankt voor jou snelle en duidelijke reactie! 

Nu kan ik met een gerust hart op vakantie.

 

 


Reageer