Op de veerboot richting Engeland, vrij dicht bij de kust, kregen we ineens een melding dat we buiten de bundel internet gebruikten. Voordat we ook maar iets konden ondernemen werd de verbinding verbroken en bleken we € 60,50 in minder dan een minuut gebruikt te hebben. Het was een hele domper.
Wij hebben 2 abonnementen, dus voor helemaal niets nuttigs zijn we samen € 121 kwijt. Echt een heel vervelend begin van de vakantie. Op de terugreis hebben we Data-roaming uitgezet, vliegtuigmodus aan gezet en voor de zekerheid de telefoons helemaal uitgeschakeld. Dat lijkt gewerkt te hebben ...
Ik heb geen idee hoe ik dit had kunnen voorkomen. Eigenlijk ging ik er zelfs van uit dat ik een waarschuwing zou krijgen vóórdat ik naar een VEEL DUURDERE verbinding zou moeten overschakelen.
En dat ik dan de mogelijkheid zou krijgen om die verbinding te weigeren, zonder verdere kosten.
En dat is dan ook mijn vraag.
Kan de KPN bij onze abonnementen de optie maken om het overschakelen naar veel duurdere verbindingen, zoals via een satelliet, AAN te zetten, terwijl deze standaard op uit zetten? (Met uitleg waarom die optie er is, zodat je ook bewust er voor kan kiezen)