Skip to main content

Hallo,

Ik heb een abonnement met 300 minuten bellen en 100 smsjes. Af en toe koop ik een los bundeltje van 500 MB voor 5 Euro.

Nu mijn vraag: Klopt het, dat ik gratis kan internetten op een plek waar geen WiFi is en ik ook op dat moment geen MB`s heb? Dus geen bundel.

Ben benieuwd.

Gr. Boschje

 

*Admin: eigen topic aangemaakt.
 

Ja... maar dan wel met hele lage snelheid. 


Dank je, Nick83.

Gr. Boschje


Hi @Boschje

Ja... maar dan wel met hele lage snelheid. 

Dit klopt niet. Dit is wel zo bij een regulier abonnement met data wanneer e maandbundel op is. Bij een sim only zonder data heb je simpelweg geen internet, behalve als je zelf een losse bundel aanschaft of wanneer er Mb's worden gedeeld. 


Hi @Boschje

Ja... maar dan wel met hele lage snelheid. 

Dit klopt niet. Dit is wel zo bij een regulier abonnement met data wanneer e maandbundel op is. Bij een sim only zonder data heb je simpelweg geen internet, behalve als je zelf een losse bundel aanschaft of wanneer er Mb's worden gedeeld. 

@Alex_P Ik wil geen slapende honden wakker maken, maar de ervaring die mijn vrouw heeft is een andere…

Dus volgens mij heeft @Nick83 het toch bij het rechte eind.


De honden mogen best wakker worden, hehe. Maar bijzonder, dat hoort namelijk niet zo. Is dit misschien en ouder abonnement van best lang geleden? Met het nummer eindigend op 210? 

Ik vraag dit hier ook na voor de zekerheid. 


Hoi,

Ik had 13 april een bundel gekocht van 500 MB voor 5 Euro. Deze was maar een maand geldig…... Gisteren had ik een chat met iemand van KPN om te vragen waar ik kon zien hoeveel  MB`s ik nog had en die kon zien dat ik op dit moment geen bundel heb. Ik dacht dat ik die gewoon mee kon nemen naar de vlg maand, maar nee dus.

Ze zei ook dat ze kon zien dat ik gisteren wel gebruik had gemaakt van internet. Dat begreep ik niet omdat ze zei dat ik geen bundel had. Maar dat klopte, zei ze, je kunt gewoon gebruik maken van internet en dan krijg je dat gratis…..wel langzamer idd.

Ik kon het bijna niet geloven, waar krijg je nou zoiets….. Betalen!!! is het meestal.

Vandaar dat ik het even op het forum heb geplaatst om te horen of er meer mensen zijn die dit al wisten….

Heb er net nog weer van geprofiteerd. Het werkt dus.

Goed weekend allemaal.

Boschje


Hallo @Boschje , als het al werkt dan is het net zo langzaam als de vroegere inbelnodems van de vorige eeuw, je kunt er hoogstens een whatsappje en een email mee versturen, tekst gerelaterde content dus.

 


De honden mogen best wakker worden, hehe. Maar bijzonder, dat hoort namelijk niet zo. Is dit misschien en ouder abonnement van best lang geleden? Met het nummer eindigend op 210? 

Ik vraag dit hier ook na voor de zekerheid. 

@Alex_P nee, het gaat om het abo met het nummer dat eindigt op 001. Dit is het abo van mijn vrouw dat wij slechts een paar jaar geleden (3 a 4 jaar denk ik) hebben afgesloten.

Het is een sim-only zonder data. Ik deel altijd mb's met dit nummer. De info op de site van KPN was toen inderdaad zoals jij stelt, Alex. Ik ging er daarom dan ook altijd vanuit dat als de gedeelde mb's op waren dat mijn vrouw dan geen internet had. Echter, ongeveer een half jaar geleden kwamen we erachter dat ze dan toch internet heeft. 


Ik vind hier ook helemaal niets over, specifiek voor dit product. Ik wacht dus even een reactie af, heb deze vraag gesteld. Ik kom alleen dit tegen over de lagere snelheid: "Als uw data-tegoed op is wordt uw snelheid verlaagd, de maximale downloadsnelheid is dan 64 Kbps en de maximale uploadsnelheid 32 Kbps. U betaalt niet voor dit dataverbruik buiten uw tegoed”. 

Uiteraard kun je hier dan gewoon gebruik van maken in de tussentijd. Ik kom erop terug zodra ik een reactie heb. 


Ha,

Ik doe bijna alles op mn WiFi,  dus heb nu geen bundel meer nodig om een appje of mail te sturen buiten mn WiFi..... of zit er een maximum aan?

Groetjes Boschje


Ha,

Ik doe bijna alles op mn WiFi,  dus heb nu geen bundel meer nodig om een appje of mail te sturen buiten mn WiFi..... of zit er een maximum aan?

Groetjes Boschje

Er bestaat geen maximum aan apps of e-mails die je mag versturen, op geen enkele verbinding zolang er maar een verbinding is. Netneutraliteit komt erop neer dat data nou eenmaal data is en er geen onderscheid mag worden gemaakt. Wij monitoren ook niet op individueel niveau wat jij met je verbinding doet.