Skip to main content
Vraag

Internet blijf disconnected op 4G via mijn TP-Link

• September 11, 2026
  • 1 reactie
  • 33 keer bekeken

• Ik heb een TP-Link Archer MR600 met een KPN 097- data sim.
    De SIM is unlocked,  Authentication succeeded.

echter er word geen ISP ingevuld
    en internet blijft op disconnected.

Reeds geprobeerd:
    -Data sim in smartphone. Wifi uit op smartphone. Internet werkt OK. Dus data sim is geactivieerd.
    -Handmatig APN internet ingevuld
    -IpV4 en IPV6
    - alles op auto
    langzaam zijn mijn ideeën op?
    Wie weet hoe deze TP-Link ingesteld moet worden om de 4g aan de praat te krijgen?

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@HNE-2026. Welkom op de KPN Community! Wat lastig dat je geen mobiele dataverbinding kunt krijgen met je TP-Link router. Je zou zeggen dat dat wel mogelijk zou moeten zijn. 

Je hebt de simkaart ook al getest in een mobiele telefoon, dus daarvan is zeker dat ie wel geactiveerd is en een verbinding kan maken. Worden de APN instellingen ook in eerste instantie automatisch opgehaald toen je de simkaart in de router drukte? 

Ik ben ook wel benieuwd naar de APN-instellingen om te zien of daar toch nog aanpassingen voor nodig zijn. Kun je eens wat screenshots delen hoe het nu ingesteld is? Dit zouden de juiste instellingen moeten zijn: 

Bij Naam, voer KPN Mobiel Internet in.
Bij APN, voer internet in. Je kunt hier ook internet4 proberen (alleen IPv4 internet)
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scrol naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 08 in.
Bij Verificatietype, vink Geen aan.
Kies Type toegangspunt.
Als dit scherm verschijnt, voer default,supl in (let op: in kleine letters) en kies OK.
Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan en kies OK.
Bij APN-protocol, vink IPv4/IPv6 aan. Hier kun je ook kiezen voor alleen IPv4 als dat mogelijk is. Dan hoef je niet internet4 als APN in te vullen. 
Bij APN-roamingprotocol, vink IPv4/IPv6 aan.

Wat je ook altijd kunt doen, is contact leggen met onze klantenservice. Zij kunnen een ticket voor je aanmaken, zodat de Technische Dienst met je gaat kijken wat er precies aan de hand is. Zij nemen dan binnen enkele werkdagen contact met je op en helpen je verder. Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt.

Laat maar weten (eventueel met screenshots) of je nog hulp nodig hebt!