Skip to main content

Hallo,

Hoe zet je internet buiten Europa uit bij KPN? Mijn vrouw en ik hebben een KPN abonnement, maar ik kan nergens deze optie vinden. Onze kinderen zitten bij Simpel en daar kan je het heel eenvoudig vinden en online/realtime aan- of uitzetten.

Ik heb een beetje door het forum zitten bladeren, maar las een bericht van een aantal maanden geleden dat dit niet kan? Dat zou toch wel heel vreemd zijn. Het is dan geen kwestie van kunnen, maar van willen. Blijkbaar wordt er dan heel veel geld aan verdiend, over de rug van de consument.

Graag hoor ik dus hoe dit wel kan. 

Gr. Rick

Verwijderd 


Hoe zet je internet buiten Europa uit bij KPN? Mijn vrouw en ik hebben een KPN abonnement, maar ik kan nergens deze optie vinden.

 

Dat klopt @Vraag van Rick , die mogelijkheid biedt KPN helaas nog steeds niet, ook al wordt er veel om gevraagd. Bij de buitengrenzen van de EU moet je dus goed oppassen en zelf op tijd de mobiele data op je telefoon uitzetten!


Hallo @Vraag van Rick in die omgeving gewoon mobiele data op je mobiel uitzetten.

Succes.


Het is niet mogelijk om bij kpn “Roaming buiten EU” uit te zetten helaas en inderdaad.

Je kunt wel op je toestel zelf roaming uitzetten. Maar dan werkt het ook binnen Europa niet. Dan kun je alleen op het kpn netwerk.

Let op. Zet de telefoon zeker ook op vliegtuigstand voordat het toestel opstijgt van Schiphol.


Hallo @Vraag van Rick in die omgeving gewoon mobiele data op je mobiel uitzetten..

Dat zal je dan moeten doen voordat je de EU verlaat.

 

Dan kun je een eenmalige bundel aanzetten. 

Je gaat toch niet zo'n verschrikkelijk dure bundel aanzetten.

 

Let op. Zet de telefoon zeker ook op vliegtuigstand voordat het toestel opstijgt van Schiphol.

Beter nog, zet "Mobiele data" uit voordat je in het vliegtuig stapt. Als je alleen de vliegtuigstand aan zet dat heb je kans dat je bij het, op de bestemming, uit zetten van de vliegtuigstand alsnog €60,50 armer bent immers dat kan in een paar seconden gebeurd zijn met €2,50 per MB.


Eens @wjb ,

Ik heb mijn reactie al verwijderd.