Skip to main content
Beantwoord

Buiten EU bundel 2000 werkt niet in Mexico

• 12 juli 2025
  • 2 reacties
  • 34 keer bekeken

Gisteren avond voor vertrek naar Mexico heb ik een buiten EU bundel aangeschaft zodra ik bij aankomst meteen kon internet gebruiken. Helaas na meerdere pogingen, uitschakelen en aanpassingen aan de instellingen van mijn mobiel, kan ik nog steeds geen netwerk verbinding krijgen in Mexico. 

Op gerelateerde topics heb ik gelezen dat KPN zijn bundels heeft aangepast en dat er geen communicatie naar de klant is geweest, waardoor de aangekochte bundels niet werkten en moeten worden terugbetaald/vergoed.  Klopt dit en naar welk telefoonnummer moeten we bellen om de vergoeding aan te vragen?  

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@GABBU ,

Hier staan de speciale bundels voor Mexico: 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld

10.000 Mb: sms MEXICO 10 AAN naar 1266 (19,99)

15.000 Mb: sms MEXICO 15 AAN naar 1266 (29,99)

Deze netwerken worden in Mexico gebruikt.

Dit is een tabel met netwerken die in Mexico beschikbaar zijn.

AT&T Comercializacion Movil, S. de R.L. de C.V.2G, 3G, 4G, 5G, VoLTE

Movistar Mexico2G, 3G, 4G, 5G, VoLTE

Telcel2G, 3G, 4G, VoLTE

Gebruik je een bundel helemaal niet? Dan kun je na afloop van de geldigheid van die bundel telefonisch contact opnemen met de klantenservice. (0800-0402) Je krijgt dan restitutie van de kosten. Maar alleen als de bundel nog onaangeroerd is! Tijdens de geldigheid van de bundel ontvang je geen restitutie. 

Verder nog wat tips: 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

En heel belangrijk: 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Nog meer informatie: 

Bekijk origineel

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38298 reacties
  • Antwoord
  • 12 juli 2025

Hallo ​@GABBU ,

Hier staan de speciale bundels voor Mexico: 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld

10.000 Mb: sms MEXICO 10 AAN naar 1266 (19,99)

15.000 Mb: sms MEXICO 15 AAN naar 1266 (29,99)

Deze netwerken worden in Mexico gebruikt.

Dit is een tabel met netwerken die in Mexico beschikbaar zijn.

AT&T Comercializacion Movil, S. de R.L. de C.V.2G, 3G, 4G, 5G, VoLTE

Movistar Mexico2G, 3G, 4G, 5G, VoLTE

Telcel2G, 3G, 4G, VoLTE

Gebruik je een bundel helemaal niet? Dan kun je na afloop van de geldigheid van die bundel telefonisch contact opnemen met de klantenservice. (0800-0402) Je krijgt dan restitutie van de kosten. Maar alleen als de bundel nog onaangeroerd is! Tijdens de geldigheid van de bundel ontvang je geen restitutie. 

Verder nog wat tips: 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

En heel belangrijk: 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Nog meer informatie: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 13 juli 2025

Bedankt voor de uitgebreide antwoord Noordzee!!

Ik heb alle stappen gevolgd en ik had nog steeds geen netwerk verbinding. Ik heb dus alle andere netwerken geprobeerd en nu werkt wel.

Blijkbaar werk mij iPhone 16 niet met 3G dus...

Reageer