Skip to main content

Beste lezer,

Ervaart iemand ook verbindings problemen. Sinds in ben overgestapt afgelopen feb '25 van Odido (nooit problemen gehad) naar Kpn sim only en sinds dien ervaar ik alleen maar problemen met onbereikbaar zijn en tijden het internetten ook ineens geen verbinding. 

Ben al vaak naar de winkel geweest en moest contact opnemen met klantenservice en daarnaast nog aantal keren hulp app doorlopen. Helaas niets geholpen.

En moet nog teruggebeld worden!!

KPN beweert dat het Mogelijk aan mijn Oppo Reno 8 5g ligt wat ik frappant vindt aangezien ik 2 jaar geen problemen heb gehad.

Ik heb spijt dat ik voor 2 jaar internet, tv en mobiel heb afgesloten. Ik heb de nijging om een extra los sim only abonnement nog ergens anders af te sluiten.

Dus mijn vraag aan andere abonnees.. wie heeft ook last met internet verbinding/5g met een Oppo Reno 8 5g of een ander toestel en sim only?

Groetjes Krullie

Hi Krullie79,

Sinds 2009 maak ik in principe gebruik van het netwerk van KPN voor tv, internet en mobiel(Sim Only). Voorheen weliswaar nog onder de naam Telfort. In 2017 meen ik volledige overname door KPN. Nooit problemen gehad totdat…

2e week van maart dit jaar was er een update aan het mobiele netwerk/5G(zie bijlage) Sindsdien idd veel uitval van internet over het mobiele netwerk/5G en onbereikbaar. Echter heb ik daar niet bij stil gestaan, totdat ik op het net jouw post tegenkwam. Tis idd puur het mobiele netwerk/5G dat uitvalt. Overigens internet over de WIFI/LAN en interactieve tv heb ik voor zover ik weet geen problemen ondervonden.

Ook ik maak gebruik van een Oppo mobieltje en wel de Reno 7-5G. Het frappante is dat voor het genoemde update geen sprake was van uitval/onbereikbaar van het mobiele netwerk/5G.

"verbeteren we het mobiele netwerk...” nou niet dus!!!

Ik ga dit ook aankaarten bij KPN. Wordt vervolgd.

Greetz, Wasia

@Wasia Heb je nog een Telfort simkaart in je toestel? 

@Krullie079 

Wat jullie beiden zouden kunnen proberen is om apn-protocol van IPv4/IPv6 naar IPv4 te zetten bij je apn internet instellingen. 

Volg deze een link, dan kun je zien hoe je dit doet.

Hi Krullie079,

Probeer bovenstaande post ...

Heb mijn IPv ook aangepast naar alleen IPv6 (stond voorheen IPv4/IPv6)

Wellicht het proberen waard...wie weet!😉

Hi Neville,

Thanks, had het inmiddels gewijzigd. nu maar duimen😉

@Krullie079 

Zet apn-protocol op IPv4 niet op IPv4/IPv6 of IPv6. 🙂

@Neville 

Heel eng dit, tot op heden geen uitval gehad! 

Wat fijn om weer bereikbaar te zijn. Zo iets simpels wat je moet aanpassen. Top heel erg bedankt ​@Neville en heb jij nog problemen na het veranderen ​@Wasia?

Vriendelijke groet!

Hi Neville

So far so good. Bedankt!

Greetz

Hetzelfde probleem, ook met Oppo.

Minstens 15x per dag wegvallen internet, ik ben er helemaal klaar mee.

Mijn partner heeft ook Oppo en geen problemen. 

Beiden kpn sim only 

Hi Alice,

Zet apn-protocol op IPv4 niet op IPv4/IPv6 of IPv6.

Voor mij zoals ik eerder aangaf so far so good.

Hi Alice,

Net ingesteld, even afwachten of het nou wel goed gaat 

Hi Alice,

1 dag getest. 

Inderdaad valt het internet nu niet meer weg, maar nu is de telefoon zo traag,  zelfs facebook is niet meer te doen. Volgende tip?

@Krullie079 

Zet apn-protocol op IPv4 niet op IPv4/IPv6 of IPv6. 🙂

Gedaan, getest. Internet valt nu niet meer weg, maar het is nu super traag. Dit heeft dus geen enkele meerwaarde.

Ik heb dus een andere tip nodig

APN goed ingesteld?

Probeer eens via instellingen.

• Apps
  • (Browser) app
  • Opslag
  • Gegevens wissen

En verder zou je bijvoorbeeld ook kunnen proberen of een browser zoals DuckDuckGo beter werkt.

Wat betreft Facebook zou ik zeggen, niet gebruiken. Jij bent het product.

Gebruik je het wel zou ik de Lite versie gebruiken. Scheelt in opslagruimte En werkt vaak beter dan de zware uitvoering van Feestjeboek 

APN goed ingesteld?

Probeer eens via instellingen.

• Apps
  • (Browser) app
  • Opslag
  • Gegevens wissen

En verder zou je bijvoorbeeld ook kunnen proberen of een browser zoals DuckDuckGo beter werkt.

Wat betreft Facebook zou ik zeggen, niet gebruiken. Jij bent het product.

Gebruik je het wel zou ik de Lite versie gebruiken. Scheelt in opslagruimte En werkt vaak beter dan de zware uitvoering van Feestjeboek 

Ik wist wekelijks mijn gegevens. Heb apps verwijderd om te testen.

En als ik een product wil zijn, is dat mijn eigen keuze.

Opslagruimte heb ik voldoende, daar ligt het ook niet aan. 

Ook verschillende browsers geprobeerd.

Aangezien meer mensen hier last van hebben, geloof ik niet dat het aan mijn apps of telefoon ligt, maar aan de verstrekker van de mobiele data. 

Na de laatste update van kpn heb ik zelfs in Duitsland zelden nog mobiel internet (ja roaming staat aan, ja hij springt over op een Duits netwerk, ja, alle instellingen zijn goed, en ja het is jammer dat iedereen als dom en onwetend behandeld wordt)

Hoi ​@AliceE .

Niemand wordt dom en onwetend genoemd. Dat is nooit en te nimmer de intentie! We denken (niet alleen) met jou mee. 

Verder maak jij idd de keuze bij Facebook. En daarom benoem ik ook Lite. Lite werkt over het algemeen beter.

Heb je ook de dekkingskaart gecontroleerd? 

Hoi ​@AliceE .

Niemand wordt dom en onwetend genoemd. Dat is nooit en te nimmer de intentie! We denken (niet alleen) met jou mee. 

Verder maak jij idd de keuze bij Facebook. En daarom benoem ik ook Lite. Lite werkt over het algemeen beter.

Heb je ook de dekkingskaart gecontroleerd? 

Ja, op alle plekken waar ik ben. Volgens kpn geen problemen.

Terwijl ik continu problemen heb.

En een ps: als ik mobiele data uitzet, en weer aanzet, heb ik weer internet. Maar na dit al (minstens )een half jaar, minimaal 15 keer per dag doe, ben ik er wel ontzettend klaar mee. 

Heb een andere simkaart gehad (advies kpn), geen verschil.

Nee, geen andere mobiel geprobeerd, want dan moet ik teveel overzetten ivm mijn werk. 

Mijn Oppo is net 2 jaar oud, ik heb altijd de laatste update, en over Oppo en wegvallend mobiel internet (als klacht) vind ik niks, over kpn en wegvallend mobiel internet vind ik heel veel.

Elke keer staan er dezelfde oplossingen, die dus niet werken, of wel werken maar weer een ander probleem geven

Ik begrijp je Alice. Volkomen duidelijk, vervelend en al verschillende opties gedaan.

Het resetten van netwerken zou nog een optie mogelijk kunnen zijn al denk ik niet dat dat de oplossing zou kunnen zijn. 

Fijne dag nog ondanks alles! 

Nog even een kleine vraag ​@AliceE .

Zet je elke avond voor het slapen gaan bijvoorbeeld de telefoon uit? Alle achtergrondprocessen worden dan stilgezet. Werkt als een soort van soft reset.

Nog even een kleine vraag ​@AliceE .

Zet je elke avond voor het slapen gaan bijvoorbeeld de telefoon uit? Alle achtergrondprocessen worden dan stilgezet. Werkt als een soort van soft reset.

Niet elke dag, maar wel een paar keer per week.

Indien mogelijk zou ik je dat toch willen aanraden. Baat het niet dan schaadt het niet.

Reageer