Skip to main content

Hallo!

 

Ik ga 2 maanden in het buitenland (Spanje) verblijven. Ik heb een onbeperkte databundel in NL. Kan ik elke maand 25 GB gebruiken? Wanneer tellen deze cycli? Natuurlijke maanden (1-31) of factuurperiode? Is de maximaal toegestane tijd om naar het buitenland te roaming 4 maanden per jaar?

 

Ik heb dit igelezen: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm (Veelgestelde vragen) maar dit maakt de cycli voor het gebruik van 25 GB niet duidelijk. Het geeft ook geen duidelijkheid over de maximale tijd per jaar. 

 

Bedankt,



Admin: topic verplaatst naar juiste board

--


Hallo @s_veen ,

Je kunt elke kalendermaand 25 GB gebruiken in het buitenland. Een kalendermaand loopt uiteraard van de 1-ste dag tot het einde van de maand. 
 

Er is mij geen maximum bekend, dus het kan gewoon alle 12 maanden per jaar. Maar aangezien je twee maanden per jaar in Spanje gaat verblijven, zie ik geen sowieso geen probleem. 


Op basis van de regeling “Roam like home” kan je je abonnement in de hele EU gebruiken.

Bij langdurig verblijf buiten Nederland kan je gevraagd worden aan te tonen dat je in Nederland woont of op een andere manier een duurzame band hebt met Nederland: Maar dit speelt pas als je in een periode van tenminste 4 maanden het meeste verbruik buiten Nederland hebt gehad.
Zie: Band met Nederland


Klopt @RBxx ,

Ik heb dit aspect nu even niet benoemd omdat aangegeven is dat er twee maanden in Spanje wordt vertoefd. 
 

Maar als je bv in Nederland woont en in Duitsland werkt, dan kun je rustig 12 maanden per jaar 25 GB in het buitenland gebruiken. 


Hi @s_veen, ik zie dat @Noordzee en @RBxx je al van de juiste informatie hebben voorzien, top!

Een heel fijn verblijf in Spanje gewenst :blush:


Bedankt allemaal voor de hoge kwaliteit en duidelijke reacties!

Groetjes.