Skip to main content

Hallo,

 

Ik ga in April 10 dagen naar Kaapverdië , nu las ik dat er extra kosten zijn als je op het internet gaat daar. Ik las ook dat je een simkaart kan kopen op Kaapverdië maar dat wil ik eigenlijk niet. Wat raden jullie aan om toch op het internet te kunnen dat ik geen extra kosten maak en toch bereikbaar ben zonder WiFi ?

Hier kan je er vanalles over lezen. Maar pas op de kosten kunnen snel oplopen. Vraag jezelf af of je constant bereikbaar moet zijn. Mijn advies is om alleen wifi te gebruiken. 


Hier kan je er vanalles over lezen. Maar pas op de kosten kunnen snel oplopen. Vraag jezelf af of je constant bereikbaar moet zijn. Mijn advies is om alleen wifi te gebruiken. 

Is een E-Sim een optie ? 


De verbinding blijft hetzelfde. E-sim of simkaart maakt wat dat betreft niets uit.


De verbinding blijft hetzelfde. E-sim of simkaart maakt wat dat betreft niets uit.

Maar als ik bijvoorbeeld 1gb op die e Sim zet en ik zet mijn telefoon daar op. Dan maak ik geen extra kosten? Alleen is dan op een gegeven moment die 1gb op neem ik aan? Want dat betaal je van te voren natuurlijk 


Je kan geen data op "een" sim of e-sim zetten. 

Wel op een abonnement. En kaapverdië is heel erg duur.

Daarom zijn er ook maar kleine bundels voor te krijgen. 

25 MB/minuten/sms = € 14,99

100 MB/minuten/sms = € 54,99

En zonder deze bundels wordt je nog minder vrolijk. 2,50 per MB; bellen 2,00 per minuut; gebeld worden 1,00 per minuut; sms zenden 0,30per 160 tekens.

Bron http://kpn.com/buitenland

Kortom. 

Onderweg lekker als fototoestel gebruiken. Mobiel internet uit (roaming uit) en niet bellen. 

Alleen gratis wifi gebruiken en daarmee bellen via WhatsApp bijvoorbeeld. 

Een lokale (prepaid) simkaart zal voor mobiel internet nog wel betaalbaar zijn. Maar ook daarmee is 'gewoon' bellen naar Nederland peperduur.

En nog even dit

Zet je bij je provider geen buiten-EU bundel aan dan gebruik je maximaal 24 MB buiten je bundel. Dit is prijzig met € 60,50 (incl. BTW). Bij de meeste providers kun je dit op € 0 / 0 MB zetten, KPN: via sms met de tekst bescherming aan naar 1266 sturen. Hiermee staat het op 0 totdat je het zelf wijzigt