Skip to main content
Antwoord

Internet met buitenlandbundel Egypte werkt niet

• November 16, 2025
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik kocht vandaag, nav een sms van kpn, een 4gb buitenlandbundel voor egypte. Ik kreeg bevestigd dat de bundel actief is. Staat ook in 'mijn kpn' app. Maar internet werkt niet. 

Ik heb alle tips en instructies van kpn en dit forum doorlopen. Telefoon al 4x opnieuw gestart, handmatig netwerk gekozen, Nieuw toegangspunt gemaakt, etc.

Dataroaming staat aan. 

Nog steeds geen internet. 

En de helpdesk is alleen via een super irritante chatbot bereikbaar die er geen reet van snapt 🤣 na 3x aangeven dat ik niet kan bellen, kreeg ik de optie aangeboden dat ik niet kan bellen. Met als oplossing: de toestelhulp voor instellen netwerk, wat ik al 2x gedaan had. 

Top!

Blijkbaar moet je hier een bericht plaatsen. 

Beste kpn, ik kan niet zelf mn bundel annuleren. Willen jullie dit voor mij doen? 

Ik heb hier gelezen dat bij niet gebruikte bundel je bij terugkomst kpn kan vragen het geld terug te storten. Ik deel het hier maar vast, zodat ik bewijs heb. 

Mocht iemand trouwens nog wel dé tip hebben om de bundel werkend te krijgen dan hou ik me aanbevolen. 

Beste antwoord door Maja van KPN

Jammer dat 't echt niet lukt ​@Geert sch, ik kan ook niet meer bedenken waar het verder nog aan zou kunnen liggen 😕

Als het echt helemaal niet lukt voor je vertrekt, is het inderdaad mogelijk om de aanschafprijs van de bundel te laten vergoeden. Je kunt hier contact over zoeken nádat de bundel verlopen is, aangezien pas dan kan worden vastgesteld dat er geen gebruik van is gemaakt. Dit kan online via  FacebookenX, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt. 

Ondanks deze tegenvaller, nog wel een fijn verblijf in Egypte gewenst!

3 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 18, 2025

Welkom op de community ​@Geert sch, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat ontzettend zuur dat je het internet niet aan de praat krijgt ondanks alles wat je al hebt geprobeerd ☹️

Zijn er anderen in je reisgezelschap, die wél een werkende verbinding hebben? Zo ja, wat gebeurt er als je hetzelfde Egyptische netwerk selecteert? Kan je wel bellen/sms’en? Of lukt dat ook niet?

Kan het zijn dat je de ‘APN’ eens hebt gewijzigd via de instellingen van je toestel? Als je de KPN simkaart in je toestel plaatst, wordt de APN normaal gesproken vanzelf ingevuld. De standaard APN is: internet 
Selecteer jouw merk en type toestel op de volgende pagina op de KPN website: Toestelhulp: Internet - Handmatig instellen | KPN.com. Dan vind je daar de instructies om de APN in te stellen op ‘internet', als hij daar nu nog niet op staat!

Weet overigens dat het ook mogelijk is om onze klantenservice te benaderen via onze social media kanalen zoals FacebookenXje ontvangt via die weg heel snel een reactie. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Hoi,

Ik heb alles gedaan wat he schrijft. Ook de apn.

De eerste apn niks aan gewijzigd, gewoon zoals die is. De nieuwe ingesteld volgens de toestelhulp. 

Mijn reisgenoot heeft geen buitenland bundel. 

De ict guy hier kreeg het ook niet voor elkaar. Het lijkt er op dat ik gewoon niet word aangemeld/gekoppeld aan netwerk. Geen toegang krijg. Mn Vodafone sim en bundel werkt hier wel gewoon (dual sim toestel) 

De enorm trage slechte wifi hier maakte dat ik de buitenland bundel activeerde. Dat hielp dus niet. Bij thuiskomst zal ik kpn bellen om te vragen de bundel terug te laten betalen. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 19, 2025

Jammer dat 't echt niet lukt ​@Geert sch, ik kan ook niet meer bedenken waar het verder nog aan zou kunnen liggen 😕

Als het echt helemaal niet lukt voor je vertrekt, is het inderdaad mogelijk om de aanschafprijs van de bundel te laten vergoeden. Je kunt hier contact over zoeken nádat de bundel verlopen is, aangezien pas dan kan worden vastgesteld dat er geen gebruik van is gemaakt. Dit kan online via  FacebookenX, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt. 

Ondanks deze tegenvaller, nog wel een fijn verblijf in Egypte gewenst!