Skip to main content

Ik blijf het een schandelijke situatie vinden dat ik normaal gesproken mijn Gb's nauwelijks gebruik en dat ik dan in mijn vakanties bij moet betalen; schande dus!! Dit riekt mij teveel naar “diefstal”. Waarom KPN???

Nounou wat een grote woorden!! Maar vertel nou eens precies wat het probleem is want tot nu toe is me dat niet helemaal duidelijk. In heel europa is het qua verbruik hetzelfde. Misschien gebruik je dan meer? Updates die wellicht normaal via wifi gaan. Kortom vertel het probleem.


Precies wat u schrijft: thuis heb ik WiFi van KPN en in mijn vakantie, die vorig jaar twee maanden was, niet. Waarom kunnen jullie dan in de vakantie niet wat soepeler zijn. Daarnaast ben ik alleenstaand en kan ik dus mijn Gb's ook niet delen met anderen…. Het zijn grote woorden, maar het voelt als diefstal.


Als je vakantie hebt binnen de EU, dan kun je je Gb’s gewoon opgebruiken. Normaal gebruik je je Gb’s nauwelijks en als je op vakantie bent opeens wél veel? Anders is het toch raar dat je (kennelijk) op vakantie Gb’s tekort komt….

Buiten de EU kun je die Gb’s inderdaad niet gebruiken, daar kosten Gb’s nu eenmaal meer dus die kun je niet zonder meer vervangen door je ongebruikte Gb’s uit de bundel.

Om hoge(re) kosten buiten de EU te voorkomen kun je een buitenlandbundel aanschaffen. In welk land ben je op vakantie geweest?

Overigens ben ik het met Joep eens dat “diefstal” wel wat overdreven is. Je bent hier overigens (nog) niet in “gesprek” met  KPN, maar met mede-klanten.


Maar u gebruikt toch data en ja dat kost geld. Daarom zet ik vaak "mobiele gegevens" uit op mn telefoon als ik op vakantie ben. Zo doe ik er langer mee en als ze me nodig hebben bellen ze wel.


Hoi @Chris049, welkom bij ons op het forum. Als je thuis ook een KPN abonnement hebt zal je daar een WiFi netwerk kunnen gebruiken. Buitenshuis is dat netwerk ook niet beschikbaar, net zoals op vakantie. Dan ben je aangewezen op de mobiele data van dat abonnement. Zoals Joep al zegt betaal je dan voor wat je gebruikt. Als je in het buitenland komt krijg je een sms'je met de kosten die in dat land van toepassing zijn. Waar ben je precies geweest en wat voor bijbetaling moest je precies doen? Zou je dat kunnen toelichten? Dan kunnen we met je meedenken wat de situatie precies was.


Beste allen,

 

Allereerst, mijn bericht was gericht aan KPN en niet aan jullie; jullie mochten meelezen en indien gewenst reageren; dank daarvoor.

Ik ben klant van KPN met alles er op en er aan: mobiel, telefoon, TV, Internet glasvezel. Dat heeft z'n voordelen; zo krijg ik dubbel zoveel data, nml. 6.000 Mb p/maand. Het is vandaag 29 februari en mijn gebruikte Mb's is kennelijk 50 Mb..... Blijft ongebruikt over: 5.950 Mb. Gemiddeld genomen is mijn verbruik, zonder mijn vakantietijd (!), onder de 100 Mb p/m. In mijn vakantie binnen Europa ben ik over mijn maximum Mb's heen gegaan en moest dus bijbetalen. En daar ligt dus mijn probleem. Het hele jaar, 10 maanden dus,  gebruik ik minimaal - pure winst voor KPN dus en dan ga ik er een keer overheen en dan moet ik dus ook nog bijbetalen. Dan ervaar ik die winst dus als "diefstal". Daarnaast, ik ben alleenstaand en kan ik dus ook mijn data niet delen met anderen. Kom op KPN..… bedenk daar eens wat op…...

Dit is dus mijn situatie precies.

 

M.vr.gr.

Chris


Beste @Chris049 , dit is een openbaar forum en inderdaad mag iedereen meelezen én reageren.

Als je zoveel van je mb’s niet gebruikt is het wellicht een goed idee om je bundel te verkleinen indien mogelijk. Dat je veel mb’s niet gebruikt uit je reguliere bundel betekend niet dat je deze mb’s tegoed kan houden voor de maanden dat je ze meer nodig hebt. Als je binnen de EU bent (en ook daarbuiten) kun je eventueel gebruik maken van bundels. Zit je buiten de bundel in de EU dan kun je je internet zelfs blijven gebruiken, maar wordt het langzamer.

Mogelijk is een abonnement waarbij je ongebruikte data “door kun schuiven” naar een volgende maand beter voor jou, maar ik weet niet of die nog bestaan.


Dank JHT Koch, dat is precies wat ik bedoel. Misschien moet KPN een systeem bedenken waarbij je het niet per se door mag schuiven, maar wanneer je ze wél nodig hebt ze wel kan gebruiken; nu is KPN de enige die de winst opstrijkt en ik -  en vele anderen - de verliezer.

Ben benieuwd naar de reactie van de moderator (die naar ik vermoed een KPN-er is). 


Die reactie heeft medewerker @Jasper al gegeven maar daar heeft u niet op gereageerd.


Dhr Jasper eindigt zijn brief met: Zou je dat kunnen toelichten? Dan kunnen we met je meedenken wat de situatie precies was. 2 dagen geleden.

 

Ik eindig mijn reactie met: Dit is dus mijn situatie precies. 7 uur geleden om precies te zijn, beste Joep 1965!!

Ik blijf het dus zeggen: ben dus nog steeds benieuwd wat KPN voor een reactie geeft op mijn brief van  7 uur geleden; wie KPN ook is.


Jasper is van KPN en heeft dus een reactie gegeven en een paar vragen gesteld, waar jij niet op hebt gereageerd. Dus wat wil je nu eigenlijk?


Hoi @Chris049, dit is zoals jlthkoch al noemde inderdaad een openbaar forum. Iedereen kan helpen en meedenken, met sommige dingen kunnen wij niet helpen en je medegebruikers die er mogelijk ervaring mee hebben juist wel. 

Jouw probleem is me nog steeds niet helemaal duidelijk, je had in het buitenland extra kosten, maar mijn vragen uit mijn vorige bericht daarover heb je nog niet beantwoord. Zou je dat alsnog kunnen doen? Zonder die antwoorden kunnen wij alleen maar gissen naar de situatie en jij hebt meer aan duidelijkheid natuurlijk.

Voor het gemak zal ik de vragen nog eens herhalen:

Waar ben je precies geweest en wat voor bijbetaling moest je precies doen? Zou je dat kunnen toelichten? 

Ik hoor die antwoorden graag nog van je.


Beste Jasper,

In m'n brief drie dagen geleden schrijf ik dat ik binnen Europa was; om nog preciser te zijn, ik trok rond met m'n caravan door België, Frankrijk en Spanje. Onderweg was m'n 6000 Mb (zoals ik schreef!!) van m'n abonnement verbruikt en moest ik dus, om volop de maximale snelheid te kunnen gebruiken, bijbetalen. (Ik schreef: Het hele jaar, 10 maanden dus,  gebruik ik minimaal - pure winst voor KPN dus en dan ga ik er een keer overheen en dan moet ik dus ook nog bijbetalen.)

Misschien kunt u mijn brief nogmaals lezen want er staat nog meer in wat belangrijk is en door u niet genoemd wordt.

Het lijkt wel of er in dit forum slecht gelezen wordt; zie ook mijn reactie op Joep 1965.

Blijf dus benieuwd naar uw reactie,

Chris049


Je hebt dus een abonnement met maandelijks 6000 MB, de meeste maanden van het jaar heb je daar voldoende aan. Als je meer data gebruikt, zoals je blijkbaar deed tijdens je vakantie, kan het zijn dat het niet voldoende is. Dan hebben we de mogelijkheid om extra MB's toe te voegen, wat je ook gedaan hebt begrijp ik. Dat is hoe een abonnement werkt, de 6000 MB kan je in die maand gebruiken. De volgende maand begint de teller opnieuw. Als de bundel op is, ben je niet verplicht om extra MB's toe te voegen, dat is aan jou. Daar kunnen we je natuurlijk niet toe verplichten.