Skip to main content
Een paar weken geleden is het merk Telfort opgeheven. De klanten werden automatisch klant van KPN.

Daardoor heb ik nu KPN prepaid en daardoor ook internet (bij Telfort zat internet er niet automatisch bij).

Ik heb de instellingen van mijn toestel aangepast om ook te kunnen internetten, en binnen Nederland werkt dat ook, maar vorige week was ik in België en daar kon ik niet internetten.



Hoe moet ik de instellingen van mijn toestel zo zetten dat internet in het buitenland ook werkt?

Ik heb een Samsung Galaxy Core GT-I8260
Beste @tdegroen, welkom bij KPN! 🙂 Heb je roaming wel aan staan? Als je via 'instellingen', 'meer netwerken' gaat naar 'mobiele netwerken' dan zie je 'roaming'. Dat moet ingeschakeld staan. Mocht het dan nog niet werken, wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer? Dan kijk ik of alles aan onze kant wel goed staat.
Dag Marcia,

Bedankt voor je reactie.

Roaming staat aan.

Ik heb nu mijn forumprofiel ingevuld. Een apart veld voor mijn mobiele nummer staat er niet bij.

Ik heb maar bij klantnummer ingevuld.
Bedankt! Ik had gehoopt dat er aan onze kant een blokkade op roaming zat, maar dat was niet het geval. Het is mij dus niet duidelijk waarom het niet werkt helaas! Ga je in de nabije toekomst nog eens over de grens? Zou je op dat moment roaming aan willen laten staan, 4G uit willen schakelen en evt. handmatig een ander netwerk kiezen? Het toestel uit en aan wil vaak ook nog wel eens werken. Mocht het dan nog steeds niet werken, is het het handigst als je vanuit het buitenland contact met ons opneemt. De collega's van de technische dienst kunnen dan aangestuurd worden en meteen met je mee kijken. Laat je het dan hier weten?