Skip to main content
Vraag

Internet werkt niet in het buitenland met data sim in Yolobox

• April 29, 2026
  • 1 reactie
  • 10 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik maar gebruik van een Yolobox pro om sportwedstrijden te streamen (uploaden) naar YT, in Nederland werkt de data sim wel maar zodra ik in het buitenland kom Belgiƫ, Duitsland en Frankrijk krijg ik het niet voor elkaar om mobile data te gebruiken via de data sim. Ik ben nu laatste weken 3 keer buiten Nederland geweest en krijg het niet voor elkaar.

Ik heb contact gehad met de support service KPN die geven aan dat er geen blokkade op zit.

De support van Yolobox geeft aan:Ā 

*Try to provide the device's IMEI number to your local carrier for TAC code registration (the first 8 digits of the IMEI). iemand hier bekend mee?

Roaming staat aan op de Yolobox, voor de rest kan ik nog kiezen uit geavanceerde settings zoals:

4G LTE MODE (staat op aan)

network type : LTE/TDSCMA/CDMA/EVDO/GSM/WCMA (en nog 4 verschillende)

CDMA subscription: RUIM/SIM Of NV

Network Automatic

Acces POINT Names :KPN/HI 4G LTER Mob Int / KPN/HI MOBIEL INTERNET

Ā 

Ā 

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@vankeulenr, welkom op onze community! Ik heb geen idee waar dit m precies in zit, je zou nog kunnen proberen de APN internet4 in te stellen, hiermee forceer je je apparaat om een IPv4 adres te krijgen. Als ook dat het niet oplost kun je altijd even met ons bellen, dan denken mijn collega's even mee! Je kunt daarvoor online een belafspraak maken