Skip to main content
Beantwoord

Internet werkt wel, maar mobiel bellen niet na nummerportering naar KPN

• July 24, 2025
  • 2 reacties
  • 34 keer bekeken

Ik ben overgestapt van Vodafone naar KPN, dit zou vandaag ingaan tussen 11:00 en 15:00. Ik zou mijn oude telefoon nummer meeverhuizen.

Ik ben vandaag en de komende dagen in België/Frankrijk.

De simkaart hebt ik omgewisseld en Internet werkt mobiel, maar bellen en gebeld worden werkt niet.

Mijn nummer staat fout nu ook fout in iOS.

De simkaart heb ik van te voren volgens de stappen uit de ontvangen brief geactiveerd. 

Ik heb de telefoon uitgezet en opnieuw aangezet en alle instellingen verder nagelopen. Alles lijkt goed te staan.

Weet iemand misschien verder wat ik kan doen? 

Kan het problemen zijn dat ik niet in Nederland ben?

Ook zie het mobiele telefoon abonnement niet in mijn kpn en komt er telkens een foutmelding dat de producten niet geladen kunnen worden. Internet voor thuis zie ik daar wel staan.

Ik ben vooral bang mijn nummer kwijt te raken

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@VEC9000. Welkom op de KPN Community en ook leuk dat je bent overgestapt met je mobiel nummer. Moet het wel werken natuurlijk, dat is voorwaarde één. 

Het zou geen probleem moeten zijn dat je in het buitenland zit. Ook daar moet je KPN simkaart gaan werken op de dag dat je nummer overgezet zou/gaat worden. Heb je dit nog goed gecheckt? Op welke dag dit vastgesteld is? Zoals ​@JanD al aangeeft, krijg je dan eerst een SMS en je merkt dat je oude simkaart het niet meer doet. Dat is je sein om de KPN sim of e-sim te gaan gebruiken. 

Je hoeft er in ieder geval niet bang voor te zijn dat je je nummer kwijt raakt. Je nummer is of actief bij je oude provider of al bij ons. Maar misschien is het allemaal al gelukt en bel je al tevreden met je KPN simkaart. Laat het maar weten! Ook als je nog wel hulp nodig hebt. 

Om direct iemand te spreken te krijgen kun je ook altijd telefonisch contact opnemen met onze helpdesk. Die kunnen dan gelijk één en ander voor je nakijken. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 24, 2025

Beste ​@VEC9000 als je nummer overgezet is en de lijn actief krijg je een SMS van KPN en werkt je oude provider niet meer.

Tot die tijd moet je oude provider nog gewoon werken.

Het foute nummer dat je ziet is het tijdelijke administratieve nummer, zolang je dat ziet is e.e.a. nog niet omgezet,

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 28, 2025

Hoi ​@VEC9000. Welkom op de KPN Community en ook leuk dat je bent overgestapt met je mobiel nummer. Moet het wel werken natuurlijk, dat is voorwaarde één. 

Het zou geen probleem moeten zijn dat je in het buitenland zit. Ook daar moet je KPN simkaart gaan werken op de dag dat je nummer overgezet zou/gaat worden. Heb je dit nog goed gecheckt? Op welke dag dit vastgesteld is? Zoals ​@JanD al aangeeft, krijg je dan eerst een SMS en je merkt dat je oude simkaart het niet meer doet. Dat is je sein om de KPN sim of e-sim te gaan gebruiken. 

Je hoeft er in ieder geval niet bang voor te zijn dat je je nummer kwijt raakt. Je nummer is of actief bij je oude provider of al bij ons. Maar misschien is het allemaal al gelukt en bel je al tevreden met je KPN simkaart. Laat het maar weten! Ook als je nog wel hulp nodig hebt. 

Om direct iemand te spreken te krijgen kun je ook altijd telefonisch contact opnemen met onze helpdesk. Die kunnen dan gelijk één en ander voor je nakijken. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt.