Beste, laatst waren we bij mijn opleiding bezig over het Koninkrijk der Nederlanden in de Cariben gebied. Nu ga ik binnenkort naar Aruba, Bonaire en Curaçao en hoorde ik dat de internetbundels van KPN (en andere providers) niet geldig zijn op de eilanden zoals in de rest van de EU het geval is. En dit andersom ook niet trouwens. In het Statuut van het Koninkrijk der Nederlanden (wat boven de Nederlandse grondwet staat) staat dat in artikel 37(h) de (ei)landen van het Koninkrijk moeten samenwerken op het gebied van telegrafie, telefonie en radioverkeer. Zou dit dan eigenlijk niet moeten betekenen dat je Nederlandse internetbundels gewoon geldig zouden moeten zijn in de rest van het Koninkrijk met als voorbeeld wat in de rest van de EU gebeurd?
Bladzijde 1 / 1
Hallo
Samenwerken is wat anders dan dat de tarieven hetzelfde moeten zijn. Dat er wordt samengewerkt tussen KPN en de diverse eilanden is duidelijk. Want anders zouden de bundels daar niet werken.
Curacao, Aruba, Sint Maarten (Ned. deel), Bonaire, Sint Eustatius en Saba zijn geen grondgebied van de EU. Dit is geregeld in diverse internationale verdragen betreffende de EEG, EG en EU, waaraan het Koninkrijk der Nederlanden gebonden is.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.