Skip to main content
Beantwoord

Internetsnelheid mobiel erg traag, hoe kan ik dit verbeteren?

• June 11, 2025
  • 3 reacties
  • 63 keer bekeken

Meerwillenweten2017
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Mijn mobiel geeft aan in Speedtest Download 8,9 Mbps en een upload 7,3 Mbps hoe kun je dit verbeteren ?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Meerwillenweten2017, goede toevoegingen van Michel. 

Ervaar je dit op meerdere locaties? En zowel binnen als buiten? Ook alleen met 4G zou je veel hogere snelheden dan die 9 Mbps, behalve als je net op een locatie zit waar er minder bereik is of wanneer je in een huis zit die goed is geïsoleerd. 

Ik hoor graag van je. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 11, 2025

Beste ​@Meerwillenweten2017 jer zou de netwerkinstellingen binnen je mobiel eens een reset kunnen geven, dan worden wifi, BT en mobiele data instellingen teruggezet naar hun standfaardwaarden.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Meerwillenweten2017 

Daarnaast spelen de volgende factoren een belangrijke rol, bij de snelheden op het mobiele netwerk (4G en 5G) van KPN.

• De volgende onderwerpen zijn van invloed op je internetsnelheid.

• Het type mobiele apparaat dat je gebruikt.
    • De drukte op het internet of de internetpagina.
    • Het aantal gebruikers dat tegelijk gebruik maakt van het mobiele netwerk.
    • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast.
    • Obstakels tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Zoals muren en gebouwen.
    • Weersomstandigheden, zoals onweer.
    • Als je in een snel bewegend voertuig zit, bijvoorbeeld de trein.
    • Het abonnement (Opent in een nieuw tabblad) dat je bij ons hebt afgesloten.

In de regel is het wel zo, dat je hogere snelheden kunt behalen op 5G dan op 4G, maar dan moet je smartphone uiteraard wel 5G ondersteunen.
Ook een goed geïsoleerde woning, speelt een belangrijke rol bij de snelheid binnenshuis.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 12, 2025

Hi ​@Meerwillenweten2017, goede toevoegingen van Michel. 

Ervaar je dit op meerdere locaties? En zowel binnen als buiten? Ook alleen met 4G zou je veel hogere snelheden dan die 9 Mbps, behalve als je net op een locatie zit waar er minder bereik is of wanneer je in een huis zit die goed is geïsoleerd. 

Ik hoor graag van je.Â