Skip to main content
Ik wil graag contact met iemand. Het kan nooit zo zijn dat ik in 6 dagen tijd mijn internet 50% heb opgemaakt en nog 24 resterende dagen heb. Het is nogmaals onmogelijk want ik heb mijn bundel nog nooit zo ver op gekregen, dus laat staan in 6 dagen. Oplichters!😅
Waarom gelijk weer gooien met de term (Oplichters!)?

Er is toch echt iets op uw mobiel dat data verbruikt en best wel veel.



Over wat voor telefoon hebben we het?
wat heeft dit met het toestel te maken

welke databundel gaat het hier om als dat 1gb is ben je er zo door

als ik met t-mobile 1 speedtest doe zit ik al aan de 300/400 mb

dus ik bedoel ermee dat het snel kan gaan bv youtube / netflix film kijken enz.
wat heeft dit met het toestel te maken

welke databundel gaat het hier om als dat 1gb is ben je er zo door

als ik met t-mobile 1 speedtest doe zit ik al aan de 300/400 mb

dus ik bedoel ermee dat het snel kan gaan bv youtube / netflix film kijken enz.




Toestel zegt heel veel, qua instellingen. Ik heb een iPhone en deze verbruikte in het verleden

ook veel data. Dus vandaar mijn vraag aan Mimpi. Dan kan ik voor wat betreft de iPhone deze

persoon helpen.
@clvgt

je hoeft mij echt geen private bericht te sturen

maar wat betref het toestel wat maakt dat uit i.v.m. dataverbruik

als ts het niet weet is het waarschijnlijk een app die op de achtergrond draait

en dat kan met elk toestel toch

of ik moet het mis hebben
Ik stuur wie ik wil sturen. Maar op een toestel zelf kan je ook een instelling (softwarematig) doen.

Zo ook buiten apps om, zo'n "Slimmerik" ben je dus ook niet.
Hopend kan @Mimpi alsnog een antwoord sturen, zodat andere mensen of iemand van KPN

zelf de gebruiker kan helpen. Want het is niet de bedoeling dat data zomaar verbruikt zonder

aanleiding.
Welkom @Mimpi! Dat is een onaangename verrassing 😞



De oorzaak is meestal het streamen van video (YouTube, Netflix) via 4G. Soms omdat er een probleem was met de WiFi verbinding, soms omdat vergeten is WiFi weer in te schakelen. De exacte reden kunnen wij niet achterhalen. Ik kan je wel vertellen wanneer er veel data is verbruikt, hopelijk kun jij daarmee achterhalen wat er op dat moment is gebeurd. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer/06-nummer in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan zoek ik het verbruik erbij.
Ik zit ook meteen aan een Iphone te denken. Mijn dochter had in augustus een nieuwe Iphone gekocht en ineens ging haar databundel er als een malle doorheen. Wat bleek: De "wifi assistent"staat op een Iphone standaard aan, tenzij je deze zelf uitzet.

Deze instelling zorgt ervoor dat als je wifidekking niet zo goed is, het toestel automatisch overschakelt op 4G. Maar dat zie je niet in je scherm want je wifitekentje bovenin blijft gewoon staan! En als je dan inderdaad video gaat kijken of veel op Snapchat zit, dan gaat het heel hard.

Met dank aan Apple... (niet dus).
Ik heb het met KPN kunnen oplossen. Mijn telefoon was inderdaad gehackt! Ik dacht dat het aan KPN lag, maar dat was niet zo! Mijn excuses KPN! Ik heb een Samsung s10. Ik heb alles ook terug gezet naar fabrieksinstellingen.

Reageer