Skip to main content
Hallo, ik ben morgen voor 2 dagen in Basel. Wat is dan het bste on te doen qua dataroaming? Hebben jullie een speciaal tarief ofzo? Mvg Fendi
Goedemiddag Fendi, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Hopelijk ben ik nog op tijd met mijn antwoord! In Zwitserland gelden dezelfde tarieven als in Nederland. Je kan dus je eigen bundel ook in Basel blijven gebruiken, zonder extra bundel of extra kosten! Dat geldt binnen heel Europa voor mobiele abonnementen.



Dus het enige wat je hoeft te doen is bij je instellingen roaming in te schakelen. Tips voor als het niet direct werkt: schakel 4G uit of probeer handmatig een netwerk te selecteren in plaats van automatisch.



Voor prepaid kan je het beste wel een bundel aanschaffen, zoals dat ook geldt voor in Nederland. Het tarief is hetzelfde, maar het tarief voor prepaid internet is niet heel goedkoop vandaar.



In ieder geval erg veel plezier!
Hallo Susan, dank voor je reactie. Ik kreeg van kpn ook een sms dat ik mijn bundel gewoon kon gebruiken toen ik Zwitserland binnen reed.??

Is deze info nog actueel? Ik ga nu richting Zwitserland.


Zeker @Jack Druppers kijk op deze KPN pagina Op reis binnen de EU

  • Zwitserland: dezelfde tarieven als in Nederland

    Jij kunt gewoon blijven internetten, bellen en sms’en uit je huidige abonnement zoals je gewend bent. Je hoeft geen Extra Bundel aan te zetten.


Reageer