Skip to main content

Ik ben recent (9 december) overstapt van Telfort naar KPN. Nu heb ik plotseling heel slechte, of eigenlijk geen, internetverbinding, kan nauwelijks pagina’s laden of apps op mijn iPhoneX openen, wat voorheen geen enkel probleem was.

Hopeloos! Heb een check gedaan met een andere iPhone, op zelfde locaties alleen met Telfort, dat wel werkt. 

Hoi 023 en welkom op het forum! Logisch dat je wel een goede internetverbinding wilt via je toestel. Merk je overal dat de verbinding traag is, of is dit alleen op je huisadres bijvoorbeeld? Heb je je iPhone X ook al eens herstart? Mocht dit niet helpen, zou je dan je KPN SIM-kaart eens in een ander toestel willen plaatsen en kijken hoe het dan gaat? Ook wil ik je vragen om je forumprofiel aan te vullen met je adresgegevens en het 06-nummer waar het om gaat. Ik hoor je bevindingen graag! 


Ik ben er intussen achter wat het probleem is. Bij het verhuizen van Telfort naar KPN is door Telfort niet het juiste abonnement gekozen. Ik had mij telefonisch laten adviseren over wat raadzaam was omdat ik het bestaande abonnement moest gaan verlengen. Toen is mij geadviseerd om naar KPN over te stappen omdat deze twee bedrijven binnenkort toch samen gaan. In overleg met de mevrouw aan de telefoon had ik gezegd ruim voldoende te hebben aan een abonnement zoals ik al had. Kennelijk is daar wat mis gegaan. Mij is niet duidelijk geworden dat er geen internet bundel bij was! Ik bel zelden, internet is voor mij het meest belangrijk. Ik ben nu dus wel enorm teleurgesteld temeer omdat KPN geen aanpassingen wil maken in het nieuw afgesloten abonnement en ik nu veel meer per maand ga betalen.  Ik vind het een absoluut klantonvriendelijke houding van KPN. Ik begrijp niet dat men niet bereid is om iets te regelen voor een nieuwe klant.


Fijn dat de oorzaak gevonden is! Als er geen data in je abonnement zit zal de internetsnelheid inderdaad erg traag blijven. Gelukkig is er ook goed nieuws, je abonnement kan namelijk wel aangepast worden, alleen niet direct. In de eerste maand van je abonnement kan het niet aangepast worden. Gezien je op 9 december klant van ons bent geworden kun je op 10 januari een upgrade voor je abonnement aanvragen via je MijnKPN. Dat gaat dan per 1 februari in, dus vanaf dan kun je weer een abonnement met data hebben. :slight_smile: Die abonnementen zijn inderdaad wel duurder dan een abonnement zonder MB's.

Ik snap dat je in de tussentijd ook graag een snelle internetverbinding wilt, hier heb ik twee tips voor:

  1. KPN Hussel. Als je meerdere mobiele abonnementen bij KPN hebt kun je MB's delen met elkaar. Als er dus een ander KPN mobiel abonnement op je adres aanwezig is kun je je via de KPN Husselpagina aanmelden en dan kan diegene MB's met je delen. :slight_smile:
  2. Extra MB bundel: Hiermee koop je eenmalig een 250 MB (€2,99) of 1000 MB (€7,99) bundel die 31 dagen geldig is vanaf het moment dat je hem bestelt. 

Hopelijk lukt het hiermee op de periode tot de upgrade te overbruggen. Je kunt op onze Sim Only pagina een overzicht vinden van de abonnementen die we aanbieden. 


Reageer