Skip to main content

Hallo,

Tijdens het (mobiel) bellen heb ik geen internet verbinding meer.

Ik zag dat dit probleem vaker voor komt, en dat benoemd word dat volte aan moet staan.

Volte heb ik echter uit gezet omdat al mijn inkomende gesprekken als "onbekend nummer" weergegeven worden.

Ik zit dus met een probleem…

Wat ik echter bijzonder vind is dat ik deze problemen met mijn vorige toestel niet had. Hier werkte alles naar behoren, maar ik kreeg daar ook nooit de tekst volte te zien. Dus je zou zeggen dat het zonder volte ook gewoon zou moeten werken?

Huidig toestel HTC u23 pro

Vorig toestel was de u12+

Dank

Kevin

Hoi @Nivek91, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Mijn eerste idee is dat we dit moeten zoeken in de hoek van je toestel, vooral ook omdat je aangaf dat je met je vorige toestel dit probleem niet hebt ervaren. Heb je de optie om je simkaart eens in ander toestel te testen? Op die manier kun je het snelst bepaalde zaken uitsluiten. Verder geef je aan dat je Volte hebt uitgeschakeld omdat anders al je inkomende oproepen als onbekend worden weergegeven; als je volte wel inschakelt, kun je dan wel gebruik maken van mobiel internet terwijl je aan het bellen bent? Ben benieuwd en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet! 

Dank voor uw reactie.

Het volgende:

-Met volte ingeschakeld krijg ik nog altijd gesprekken binnen als "onbekend nummer". Internetten gaat inderdaad wel via volte.

-Met volte uitgeschakeld werkt nummer herkenning wel maar werkt het internet niet vanaf het moment dat de telefoon over gaat.

-Met volte uitgeschakeld staat rechts bovenin wél 5G.

-Bij mijn vorige toestel had ik dit probleem niet omdat dat toestel geen volte had. Volgens de specificaties gaat dat toestel niet hoger dan 4G+ (lte advanced).

Ik heb geen ander toestel met volte dus dat heb ik nog niet kunnen testen.

Wat ik aan wilde geven met de opmerking over mijn vorige toestel is dat op basis van die ervaring, volte helemaal niet noodzakelijk is om te kunnen internetten en bellen tegelijkertijd. Dat is wat ik zo gek vind aan het verhaal.

Gr,

Kevin

We zijn een maand verder, iemand nog een idee?

Hoi ​@Nivek91 

Ik raad je aan om de netwerkinstellingen in het menu van je HTC te gaan resetten.
Hiermee haal je veel fouten en problemen weg, en worden de meest actuele netwerkinstellingen ingeladen op jouw HTC U23 Pro.

Netwerkinstellingen resetten

Reset de netwerkinstellingen wanneer je problemen hebt bij het verbinden van HTC U23 pro met het internet of Bluetooth-apparaten. 

1. Tik vanuit het scherm Home op Instellingen > Systeem > Resetopties. 
  2. Tik op Wi-Fi, mobiel en Bluetooth resetten. 
  3. Tik op Instellingen opnieuw instellen. 
  4. Tik nogmaals op Instellingen resetten. 

Zodra dit is gebeurd, verander dan even niets, en kijk eerst of alles dan wel weer goed werkt.

Voor de rest staat nummerweergave volledig los van VoLTE (bellen over 4G), omdat dit twee heel aparte functies zijn binnen het mobiele netwerk.
Al heb ik jouw specifieke probleem al eens eerder gehoord bij een HTC smartphone, dus waarschijnlijk is het typisch iets wat bij HTC ligt.

VoLTE wordt tegenwoordig automatisch geactiveerd op je smartphone, en hoef je dus zelf niet meer aan te zetten, dit is sowieso het geval bij Samsung smartphones en de iPhones van Apple de twee grootste merken op smartphones.

Laat even weten, of het resetten van de netwerkinstellingen tot het juiste resultaat heeft geleid.

Goedemiddag ​@Nivek91 en oprechte excuses voor de late reactie, het lijkt erop dat je topic een beetje tussen wal en schip was beland :(

Heb je het bovenstaande advies van ​@Michel.uit.Arnhem nog opgevolgd en zo ja, heeft dit ook voor het gewenste effect gezorgd? Ook ik denk nog steeds dat je dit moet zoeken in de hoek van je HTC toestel, het kan daarom ook geen kwaad om dit eens aan te kaarten bij HTC!

Goede middag,

Geen probleem, vandaar het extra bericht :)

Ik heb niet geprobeerd wat Michel voorstelde. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets heb veranderd aan die instellingen los van VoLTE uitschakelen en gezien ik dit al vanaf het begin heb, lijkt mij dit zeer onwaarschijnlijk.

Momenteel heb ik inderdaad een vraag uit staan bij HTC, zij waren ook degene die toen der tijd voorstelde om VoLTE uit te schakelen. Hiervan ben ik dus nog even in afwachting (ticket afgelopen weekend aangemaakt)

Kevin

Check, dank voor deze terugkoppeling ​@Nivek91! Benieuwd naar de uitkomst van de vraag die je bij HTC uit hebt staan, verwacht dat zij hier wel iets mee moeten kunnen :) 

Reageer