Skip to main content

Beste heer/mevrouw, 

tot mijn grote verbazing, net aangekomen op Curaçao voor een paar weken, krijg ik een melding van KPN dat ik internetverbruik heb van €60,50

ik ga elk jaar buiten de EU met vakantie en heb dit nooit eerder meegemaakt.

ik had het gepast gevonden als ik vooraf hiervan op de hoogte was gesteld en niet achteraf.

alleen het feit dat ik dataroaming niet had uitgezet, terwijl ik geen internet heb gebruikt, een bedrag van €60,50 in rekening wordt gebracht.

Graag een reactie van u.

Josseline

Wees blij dat het maar 60.50 is, dit is het maximale wat er mogelijk want dan word de verbinding geblokkeerd en moet U dit weer handmatig activeren om door te kunnen gaan.

En U bereid zich toch neem ik aan goed voor op de reis, waarom niet even gekeken naar de voorwaarden en kosten van gebruik van Uw mobiele telefoon in het buitenland, had een hoop ergernis voorkomen.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/instellingen.htm

Je bent in Curaçao (Nederlandse Antillen) en belt of sms't naar iemand in Nederland of land in de tariefregio 'Voordeelland buiten de EU'.

  • Internet:
    € 2,50 / MB
  • Bellen:
    € 2,00 / min
  • Gebeld worden:
    € 1,00 / min
  • Sms versturen:
    € 0,30 / sms
  • Sms ontvangen:
    gratis

Beste Doornekamp 33,

Bedankt voor uw reactie.

Ik ben  denk ik meer dan 10 jaar klant bij KPN.

Nooit eerder ben ik geconverteerd geweest met internetbundel buiten de EU. Terwijl ik jaarlijks buiten de EU ben.

Ik ben van mening dat als KPN veranderingen aanbrengt, zeker als het hoge kosten betreft, KPN zijn klanten daar expliciet op moet wijzen en niet alleen achteraf als de kosten al gemaakt zijn.

U bent sedert oktober 2020 KPN klant en heeft u de mazzel gehad dat u toen wel hiervan op de hoogte bent gesteld.


KPN is niet degenen die bepaald of uw telefoon data gebruikt. Dat bent u zelf. Kennelijk heeft u nu een app op de telefoon staan die op de achtergrond data verbruikt. En had u dat voorheen in eerdere jaren niet. Of misschien stond gegevensbesparing nu uit en voorheen aan.