Skip to main content

Even mijn ongenoegen spuien…..wat een ontzettende slechte, zeg gerust niet, informatie heb ik net gekregen (telefonisch) van KPN medewerker. Ik heb na 12 min afscheid van hem genomen, zonder iets wijzer te zijn geworden.

  1. Hij beweerd dat omdat ik Unlimited data en onbeperkt bellen dat ik het verbruik van data niet krijg te zien op de app. Toen ik vroeg: als ik MB’s deel met mijn partner, hoe kan mijn partner dan zien dat de bundel op is? En als ik op de internetpagina van KPN een afbeelding zie waar het verbruik wel te zien en, er uitleg word gegeven dat je via Instellingen op met IPhone iets moet aanpassen, waarom kan ik dat dan niet vinden? Hij had de vraag eerder gehad, maar wist desondanks niet het antwoord. Kortom, wie van jullie weet hoe dat zit?
  2. Ik kreeg een e-mail met Voordeel voor thuisblijvers. Hoe voeg ik iets toe? Volg ik nm de instructies op de KPN site (Klik op 'Aanzetten in MijnKPN', Log in met je KPN ID, Klik op je 'Thuis' adres, Kies onder Televisie, Internet of Bellen je aanbieding, Klik op volgende om je bestelling af te ronden) dan loop ik toch vast. Is het misschien handig om het via de tv te zoeken en in te stellen?

Ter info: ik gebruik Apple producten;)

 

Heel eerlijk gezegd vind ik de KPN app een “Jip en Janneke” gehalte hebben en niet mooi vorm gegeven. Maar goed misschien ligt dat aan mij, ik ben heel heel lang klant van Vodafone geweest.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie’s:)

Hoi @JackVo, dat ging niet zo soepel begrijp ik. :(

  1. Als je inderdaad Unlimited data hebt zie je niet in Mijn KPN hoe je verbruik is. Als je data deelt met jouw partner, max 50 GB, dan ziet jouw partner dat onder haar aansluiting in Mijn KPN. 
  2. Je loopt dus vast. Wat krijg je precies te zien? Heb je ook een andere browser geprobeerd of de incognito versie? Lukt het dan wel?

@Bart_Z 

Ha Bart, dank voor je reactie. 

  1. ik heb vanmiddag op de smartphone van onze buurvrouw gekeken, zij is ook KPN klant, zij heeft inderdaad op de “home page” van MijnKPN het verbruik staan. Kijk ik naar de smartphone van mijn partner dat ontbreekt die tool (zie bijlage, screenshot). Er staat: onbeperkt internetten, bellen en smsen…..ik (!) heb zo’n Unlimited abo, mijn partner niet. Ik heb wel mijn partner het abo (naar beneden) laten aanpassen, met als doel dat ik MB’s geef. Uiteraard zijn onze nummers aan elkaar gekoppeld omdat hetzelfde huisadres delen:)

     

  2. ik gebruik Safari en als ik Google Chrome gebruik krijg ik eigenlijk hetzelfde. Als ik bijv FIlm1 aanklik om toe te voegen dat krijg ik het volgende te zien:

    Nieuw toegevoegd

    Film1 Pakket

    € 9,99

    Totaal per maand

    € 84,98

Ik verwacht dat wanneer ik inlog en een keuze maak dat er 0,00 euro bij Film1 komt te staan. Er staat evenmin een *(met een verwijzing) of een opmerking, iets als: maakt u gebruik van ons “Voordeel voor Thuisblijvers” dan zal 9,00 Euro niet in rekening worden gebracht.

 

Ben benieuwd naar je reactie, 


Maakt Film1 wel deel uit van "voordeel voor de thuisblijvers"? Ik euhm... ben er een beetje bang voor van niet.

Vorig jaar had KPN ook zo'n dergelijke actie. Toen was dat voordeel alleen van toepassing op het Turks en Hindi pakket. En Ziggo Sports ofzo. En dat was in een periode van het jaar waarop er niet veel spannends gebeurde qua sport... Ook toen was het zo dat heel veel mensen wel gratis Film1 wilden. Maar die vlieger ging mooi niet op. Velen kwamen er een maand later pas achter dat het heel niet gratis was.


@Nick83 zie screenshot;)

 


@Nick83 En zie ook...

 


Op dat screenshot zie ik nog een onbeperkt abonnement. Vandaar dat je het verbruik niet ziet. 

Wat betreft de thuisblijversactie. Ik zie dat deze geldig was tot 13-06. Vandaar dat het niet meer mogelijk is om hier gebruik van te maken. Dit is al afgelopen helaas. 


En dat was vorig jaar ook zo, dat veel mensen de mail pas een paar weken later lazen en te laat waren.


@Nick83 Weet je wat het opvallende is…..in de eerste e-mail van KPN aanbieding staat helemaal niks over dat je voor een bepaalde datum een keuze gemaakt moet hebben, bij de 2e mail (5 dagen later) staat wel een uiterlijke datum………

 


@Bart_Z 

Op het screenshot waar je 06-55 ziet staan is het nummer van mijn partner, mijn partner heeft helemaal geen Unlimited bundel………..Ik neem aan dat er ook geen onbeperkte bundel is verkregen omdat ik er wel een heb.

Zie mijn reactie hierboven aan Nick83 mbt Thuisblijversactie;) Zo uiterste datum had mi ook in de eerste e-mail erin moeten staan. Het is dat ik geen jurist ben;)


Ik ken de mail niet. Ik heb hem heel niet gezien. Maar er zal vast zoiets gestaan hebben als "klik voor meer informatie hier". En dat je dan naar een webpagina geleid waarop het helemaal onderaan staat.


Ik heb de mail zo ook niet voor ogen, maar zoals Nick83 al aangeeft stond onder mee weten meer informatie. 

Wat betreft het mobiele nummer, zou je die een willen toevoegen aan jouw profiel, hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. Je kan nog eens proberen om het nummer te ontkoppelen van mijn KPN en opnieuw toe te voegen. 


@Bart_Z Sorry, voor late reactie. Ik ga komende week wel naar jullie XL winkel in Nieuwegein, dat is face to face en gaat waarschijnlijk sneller. Kan liggen aan mijn Vodafone-gewoontes liggen maar ik vind de MijnKPN app niet handzaam qua navigatie, logica en looks. Thx voor nu en goed weekend.


Dat is ook prima. Mocht ik nog kunnen helpen, dan hoor ik wel weer van je. Jij ook een goed weekend.Â