Skip to main content

Sinds ik KPN 4G sim in mijn router gebruik (ik woon op een boot) praten twee van mijn IOT apparaten niet meer met hun server:

Fibaro Home Center Lite 3 - met de Fibaro Cloud. Dit gebruikt poort 22, 443 en 80 via SSH.

Victron Cerbo GX - met de Victron VRM cloud. Dit gebruik ook SSH.

Beide werkten prima met de vorige provider (T-Mobile), en ze werken ook weer direct vandaag nadat ik de sim van KPN terug wissel naar T-Mobile. Er is in de router (Huawei B535-232) geen verandering geweest, en de router is hetzelfde voor de KPN sim en de T-Mobile sim.

KPN Service desk geeft aan dat ze me niet kunnen helpen omdat ik geen KPN router heb. Er is geen expliciete bevestiging of poort 22 goed wordt doorgegeven.

Wie heeft er een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Conclusie. Je 'moet' dus T-mobile hebben. 

Zo'n router is toch verder stand alone? Dan maakt de provider op zich toch niet uit?

Zelf adviseer ik daarvoor zelfs altijd T-mobile 4G voor Thuis

Met kpn wel vaker probleempjes daarmee. Ook elektrische hekken; standkachel e.d. Zeker met prepaid. Waarom? Don't know.


Conclusie. Je 'moet' dus T-mobile hebben. 

Zo'n router is toch verder stand alinea? Dan maakt de provider op zich toch niet uit?

Zelf adviseer ik daarvoor zelfs altijd T-mobile 4G voor Thuis

Met kpn wel vaker probleempjes daarmee. Ook elektrische hekken; standkachel e.d. Zeker met prepaid. Waarom? Don't know.

Ik vrees het ook. Ik wilde van T-Mobile af omdat ik aan het eind van mn data altijd een stuk maand overhield en dan steeds 5 GB erbij moest bestellen. “Onbeperkt” is nooit echt onbeperkt. Ook had KPN een mooi aanbod voor combi met andere diensten.

Jammer. Mijn vak is problemen oplossen, sterker nog, ik train ook KPN’ers geregeld in problemen oplossen. En nu horen van de service desk dat ze er niet eens moeite in willen steken is behoorlijk teleurstellend.

 


Kan je de APN aanpassen op die router?

Waar staat die nu op ingesteld?

Zet hem eens op advancedinternet.


Kan je de APN aanpassen op die router?

Waar staat die nu op ingesteld?

Zet hem eens op advancedinternet.

Ja, kan ik aanpassen. Met apn advancedinternet krijg ik dezelfde resultaten : geen connectie.


Kan je de APN aanpassen op die router?

Waar staat die nu op ingesteld?

Zet hem eens op advancedinternet.

Ja, kan ik aanpassen. Met apn advancedinternet krijg ik dezelfde resultaten : geen connectie.

Helaas, ik hoop dat er snel een moderator zal reageren om hier verder in te duiken.


Update: heb mijn iPad als hotspot geconfigureerd met de KPN sim erin. Alle devices via de ipad laten praten, en dat werkt wel.

Dus, probleem is verder geïsoleerd tot de router zelf. Factory reset gedaan van de router, maar zonder resultaat.


Update: heb mijn iPad als hotspot geconfigureerd met de KPN sim erin. Alle devices via de ipad laten praten, en dat werkt wel.

Dus, probleem is verder geïsoleerd tot de router zelf. Factory reset gedaan van de router, maar zonder resultaat.

Om eerlijk te zijn was mijn ondersteuning ook niet verder gegaan dan jou te vragen om van je telefoon of iets dergelijks een hotspot te maken en te testen. Gelukkig was je hier zelf al mee bezig geweest. 

De router lijkt dus nu de bottleneck?  Is hier nog een firmware update voor te vinden>? OF hebben ze misschien een eigen forum?

Ik kon hier wat dingen vinden. Misschien een idee om daar nog om meer info/hulp te vragen?

https://forum.huawei.com/enterprise/en/huawei-b535-232-4g-lte-router-no-bridge-mode/thread/609362-861

 


Inmiddels de router reset naar factory defaults en opnieuw ingesteld. Advancedinternet als

apn ingesteld. Nu is bijna alles weer bereikbaar en functioneel. Alleen remote console van mijn Cerbo GX werkt nog niet. Dat komt door een DNS issue of iets met ipv6. Ga ik nog nader onderzoeken!


Klinkt hoopvol. Succes!


Ik heb hetzelfde maar dan met een PS4 dat niet kan connecten met server PS

 


 


Waar heb je die PS5 op aangesloten, @MaartenL ? Op een mifi router?   Zo ja, kan ik daar geen enkele ondersteuning op bieden. 


Zit op een huawei B535-333 mifi router


Iemand een idee welke mifi router wel een ps4 ondersteund?


Welke apn gebruik je in je router? In het geval van apn internet, dan kan het wellicht een IPv6 probleem zijn. Verander je apn instelling in router eens in portalmmm.nl of advancedinternet.

 


Met hotspot iphone werkt het wel ( ook kpn) apn staat op advancedinternet


Dan zit het dus met het netwerk wel goed.  Ergens een instelling in die mifirouter. Maar daar heb ik helaas geen kennis van.