Skip to main content

Kan iemand mij vertellen waarom mijn ip adres veranderd van mijn mobiele telefoon? Als ik mijn mobiele gegevens uitzet. En weer aan zet heb ik elke keer een ander ip adres nou hoor ik uit verschillende hoeken dat dit niet normaal is klopt dat? Dit is namelijk het resultaat als ik 4 keer mijn 5g uitzet.

En is dat niet fraude gevoelig dan

Admin: screenshots met verschillende IP adressen verwijderd ivm privacy

Dat is wel normaal. En niet fraudegevoelig. 1000en andere toestellen hebben via die adressen verbinding met internet. Dat hoort zo.


Hallo @Dennisram  en @Nick83 , het interne ip adres opmerkingen mobiel wisselt ook steeds, maar dat kun je vastzetten.

 


Hallo @Dennisram, in tegenstelling tot een Thuis aansluiting heb je bij een telefoon op het mobiele netwerk geen vast publiek ip-adres. Je deelt het ip-adres met anderen. Als je een internet-sessie opstart, krijg je tijdelijk een ip-adres toegewezen. Dit systeem heet CG-NAT (Carrier-grade NAT). Elke provider onderhoudt hiervoor een blok met ip-adressen.


Dus als ik het goed begrijp kan niemand hier meer frauderen? 

De reden dat ik dit vraag omdat er een email in de rondte is gegaan die ik niet verstuurt heb maar wel via mijn ip is verstuurt wordt er gezegt terwijl ik zeker weet dat ik niks gestuurd heb.


Tenzij gelogde verkeersgegevens aangeven dat jij op een bepaalde tijdstip een sessie had met dat ip-adres kan niemand jou er op aanspreken dat jij de betreffende informatie hebt verstuurd.


Gelogde verkeers gegevens?

Sorry obelisk ik ben echt een techno analfabeet☺️


Gelogde verkeers gegevens?

Sorry obelisk ik ben echt een techno analfabeet☺️

Zolang je niets doet dat justitie wakker maakt hoef je je daar niet druk over te maken. 😉 In de wet heet het geloof ik ‘bewaarplicht’.


Gelogde verkeers gegevens?

Dat is informatie die opgeslagen is bij KPN. En alleen de politie/justitie en dergelijke op kan/mag vragen.