Skip to main content

Goedemiddag allen,

Na heel wat rondbellen, proberen en hulp van anderen stel ik nu de vraag maar op dit forum.

Momenteel heb ik een 2e simkaart naast mijn onbeperkt simkaart. Ik gebruik deze simkaart vaak voor een tijdelijk 2e telefoon, wifi netwerk op de boot en overige vakanties. Het makkelijke hiervan is dat ik zelf mb’s kan delen naar deze simkaart wanneer nodig en daarbij de hoeveelheid. 

Het probleem: Ik heb een ip en wifi camera aangeschaft om tijdens vakantie 2 delen van het weiland te kunnen filmen waar in het verleden weleens overlast geweest is. Het plan was om de simkaart in het 4G modus te doen, netwerk te maken waar de camera’s op komen te werken. De camera's hebben zelf een geheugen en nemen continu op. Echter, in geval van nood wil ik zelf wel even mee kunnen kijken via het internet. Hier gaat het dus mis. Ik kan binnen het ethernet van de router in de camera’s komen. Echter lukt het niet deze van buitenaf te benaderen. Op een een of andere manier blokkeert de simkaart de videoverbinding naar het internet. 

Ik heb al 2 maal contact opgenomen met KPN en beide keren werd mij weer een andere simkaart aangeboden omdat dat via deze simkaart niet zou kunnen.. Dit lijkt mij nogal vreemd aangezien de rest wel gewoon werkt. Daarnaast.. Dan moet ik er weer een abonnement bij nemen voor een paar keer per jaar gebruik..

Na veel zoeken kwam ik erachter dat het probleem in het APN zou kunnen zitten. Een monteur heeft de router anders ingesteld en diverse oplossingen geprobeerd maar…. Het probleem blijft voortdoen. Met de simkaart van de monteur doen de camera's het wel, dus het is duidelijk waar het probleem zit.

Wie kan mij helpen het APN (er vanuit gaande dat dit het probleem geeft) anders in te stellen zodat ik van buitenaf de cameraverbinding wel kan bereiken?

 

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Bob.

 

Hallo @Bobb13 

 

Als je bij de APN internet veranderd naar advancedinternet zou het moeten werken, met APN advancedinternet kan je ook poorten forwarden.
De overige instellingen van de APN's zijn gelijk.

 

Maar als het met de simkaart van de monteur wel werkt dan lijkt mij dat het niet aan de instellingen ligt maar wellicht toch aan de simkaart, een simkaart kan je gewoon gratis omruilen bij KPN, zie: https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm


Bedankt GeSp,

Bedankt voor uw antwoord!

De APN opties hebben we allemaal geprobeerd. Ook het openzetten van poorten hebben we gedaan… Echter, helaas zonder resultaat.

 

Van de week heb ik de simkaart geïnspecteerd en misschien dat ik morgen daarmee even bij kpn aanklop. Ergens verwacht ik niet dat het probleem daar in zit aangezien alle andere internetverbindingen wel gewoon werken. 

Mvg,

Bob